هند منافع استراتژیک خود را فدای رابطه قوی با آمریکا نمی کند

© REUTERS / Jonathan Ernstهند منافع استراتژیک خود را فدای رابطه قوی با آمریکا نمی کند
هند منافع استراتژیک خود را فدای رابطه قوی با آمریکا نمی کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دارایی هند با اشاره به فشار های آمریکا برای پایبندی به تحریم های این کشور علیه سایر کشورها گفت: برای ما داشتن رابطه قوی با ایالات متحده اهمیت زیادی دارد، ولی ما نمی خواهیم منافع اقتصادی و استراتژیک خود را نیز از دست بدهیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویتر، یرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند گفت: " این کشور می خواهد به تحریم های جهانی و تحریم های آمریکا علیه کشورهای دیگر از جمله ونزوئلا و روسیه متعهد باشد، ولی از طرف دیگر نیاز دارد تا در جهت حفظ قدرت و منافع استراتژیک خود گام بردارد." 

آمریکا کشورهای جهان را به تحریم تهدید می کند: اینبار هند  - اسپوتنیک ایران
آمریکا کشورهای جهان را به تحریم تهدید می کند: اینبار هند

 آمریکا در ژانویه تحریم های سختی را علیه صنعت نفت ونزوئلا اعمال کرد. با این اقدام، بسیاری از مشتریان نفت این کشور مجبور به عقب نشینی شدند، از سوی دیگر به دلیل کمبود منابع عرضه نفت سنگین، پالایشگاه ریلاینس اینداستریز هند همچنان نفت ونزوئلا را از شرکت روسی رس نفت خریداری می کند. در عین حال این شرکت قصد دارد خرید مستقیم نفت را از این کشور آمریکای جنوبی پس از چهار ماه از سر بگیرد و هند این تصمیم را به اطلاع ایالات متحده رسانده است. 
 وی گفت: " ما به ایالات متحده توضیح دادیم که هند یک شریک استراتژیک برای آمریکا است و منطقی است که شما بخواهید که این شریک استراتژیک  در مسائلی که برای منافع استراتژیک هند  حیاتی است، همچنان قدرتمند بماند و ضعیف نشود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала