استقبال سفیر بریتانیا از طرح امنیتی روسیه در خلیج فارس

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر استقبال سفیر بریتانیا از طرح امنیتی روسیه در خلیج فارس
استقبال سفیر بریتانیا از طرح امنیتی روسیه در خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آندری باکلانوف دستیار نایب رئیس شورای فدراسیون، نایب رئیس شورای انجمن دیپلمات های روسیه اعلام کرد که سفیر انگلیس در مسکو لوری بریستو، به مفهوم امنیت روسیه در خلیج فارس علاقه مند شده است.

به گزارش اسپوتنیک، وضعیت در منطقه خلیج فارس اخیراً به دلیل چندین حادثه با کشتی های تجاری و پس از حمله به تأسیسات نفتی در عربستان سعودی پیچیده شده است.

باكلانف در میزگرد دیدار رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین به عربستان سعودی و امارات برای همکاری های متقابل و امنیت منطقه ای اعلام کرد: هفته گذشته سفیر بریتانیا در مسکو دقیقاً در این مورد از من سؤال کرد. ما با وی ملاقات کردیم و وی گفت که انگلیس به مفهوم امنیت ما علاقه مند است.

موضوعات اصلی گفتگوی پوتین با بن سلمان مشخص شد - اسپوتنیک ایران
موضوعات اصلی گفتگوی پوتین با بن سلمان مشخص شد

در ماه جولای روسیه از طرح همکاری امنیتی خود در خلیج فارس پرده برداشت. وزارت امور خارجه روسیه سندی را به نمایندگان دولت های عربی، ایران، ترکیه، پنج عضو دائم شورای امنیت، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و کشورهای بریکس در مسکو ارائه داد.

اقدامات پیشنهادی مسکو برای تقویت امنیت در منطقه شامل امتناع از استقرار دائمی نیروهای کشورهای خارج از منطقه در کشورهای حاشیه خلیج فارس، ایجاد مناطق بی خطر، ایجاد "خطوط داغ" و تبادل اطلاعات در مورد خرید اسلحه و نیروهای مسلح است. روسیه همچنین ایجاد یک سازمان امنیتی را پیشنهاد می دهد که شامل روسیه، ایالات متحده آمریکا، چین، هند، اتحادیه اروپا و سایر طرف های ذینفع می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала