مقام پنتاگون، خروج آمریکا از منبج را تقدیم این شهر به روسیه نامید

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر مقام پنتاگون، خروج آمریکا از منبج را تقدیم این شهر به روسیه نامید
مقام پنتاگون، خروج آمریکا از منبج را تقدیم این شهر به روسیه نامید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منبع در وزارت دفاع آمریکا : زمانی که ارتش آمریكا شهر منبج سوریه را در حمله ارتش ترکیه به این شهر ترك كرد، در واقع كنترل این شهر را به همکاران روسی واگذار كرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ نشریه نیوزویک با استناد به یک منبع در وزارت دفاع آمریکا نوشت: زمانی که ارتش آمریكا شهر منبج سوریه را در حمله ارتش ترکیه به این شهر ترك كرد، در واقع كنترل این شهر را به همکاران روسی واگذار كرد.

به گفته این مقام ارشد پنتاگون، هموطنانش شهر را طولانی تر اشغال کردند و به همین دلیل توانستند به نیروهای روسی کمک کنند تا در آن مستقر شوند. وی ادامه داد: "به طور دیگر، ما به سرعت بیرون رفتیم، گشت زنی نکردیم. هدف این بود که تا آنجا که ممکن است بسیاری از وسایل مورد نیازمان را با خود ببریم و همه چیزهای مهمی را که نمی توانیم ببریم نابود کنیم." وی تأکید کرد که در واقع این شهر را به ارتش روسیه انتقال دادیم.

در 15 اکتبر، ویدئویی منتشر شد که زمانی که کاروان نیروهای دولتی سوریه در حال عبور به سمت منبج بود شاهد عقب نشینی ارتش آمریکا از این منطقه شد. گزارش شده است که نیروهای آمریکایی از شمال سوریه به سمت عراق منتقل شدند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در 9 اکتبر از آغاز عملیات نظامی ترکیه "چشمه صلح" در سوریه خبر داد. به گفته وی، هدف از این عملیات مبارزه با شبه نظامیان کرد و تروریست های گروه دولت اسلامی (ممنوع در فدراسیون روسیه) در مناطق مرزی در شمال شرقی سوریه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала