بازگشت حاکمیت سوریه به مناطقی در شمال شرقی این کشور

© AFP 2023 / Bakr Alkasemبازگشت حاکمیت سوریه به مناطقی در شمال شرقی سوریه
بازگشت حاکمیت سوریه به مناطقی در شمال شرقی سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژنرال الکسی باکین، رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه در جلسه ای گفت: شماری از مناطق مسکونی در استان های حلب، رقه و حسکه در سوریه از بازگشت حاکمیت سوریه به قلمرو خود خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال الکسی باکین، رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه در جلسه ای گفت: شماری از مناطق مسکونی در استان های حلب، رقه و حسکه در سوریه از بازگشت حاکمیت سوریه به قلمرو خود به دلیل عدم توانایی در محافظت از جمعیت و حل مشکلات بشردوستانه، خبر دادند.

وی افزود که برای دفاع از مردم در برابر حملات ترکیه، شهروندان در این شهرها از مرکز آشتی روسیه در سوریه و دولت این کشور درخواست کمک کرده اند. در عین حال نیز هیچ اقدامی از سوی امریکا و کشورهای غربی برای دفاع ویا برقراری صلح در این مورد انجام نشده است.

وی ادامه داد: در سایر شهرکهای شرق سوریه در شهرهای دیرالزور و رقه، نمایندگان اتحادیه های آژیدات، بو شعبان، ابوکمال، آلبوسانان تظاهراتی را علیه تجاوز خارجی و تروریسم برگزار کردند و در عین حال از مرکز آشتی روسیه در سوریه درخواست کردند تا در زمینه حمایت کند.
جنگ داخلی در سوریه از سال 2011 تا کنون جریان دارد. در اواخر سال 2017 شکست گروه تروریستی "داعش" (ممنوع در روسیه) در سوریه و عراق اعلام شد، اما در مناطق ویژه، پاکسازی همچنان ادامه دارد. در حال حاضر اولویت اصلی، حل و فصل مسئله سوریه و احیای این کشور و همچنین بازگرداندن پناهجویان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала