موضوعات اصلی گفتگوی پوتین با بن سلمان مشخص شد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر موضوعات اصلی گفتگوی پوتین با بن سلمان مشخص شد
موضوعات اصلی گفتگوی پوتین با بن سلمان مشخص شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پوتین و ولیعهد عربستان سعودی در مورد همکاریهای دو جانبه بحث کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه عربستان سعودی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: ولیعهد عربستان سعودی، محمد بن سلمان و رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین مذاکرات رسمی را در ریاض برگزار کردند و در مورد زمینه هایی برای همکاریهای دوجانبه بین کشور گفتگو کردند.

وزارت امور خارجه اعلام کرد: "محمد بن سلمان، ولیعهد و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جریان مذاکرات رسمی درباره روابط عربستان و روسیه و زمینه های همکاری دو جانبه دو کشور دوست و همچنین فرصتهای نوید بخش در زمینه های مختلف گفتگو کردند."

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) برای دومین بار و پس از 12 سال وارد عربستان سعودی شد. سفری که از دو سال گذشته برنامه‌ریزی برای انجام آن صورت می‌گرفت.

یوری اوشاکوف، معاون پوتین پیش از این سفر به رسانه‌ها گفته بود که در جریان این سفر قرار است توافقنامه‌های تجاری و اقتصادی امضاء شود. مدیر صندوق سرمایه‌گذاری روسیه نیز حجم این قراردادها را دو میلیارد دلار ذکر کرده است. عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان شب گذشته، سفر پوتین را تاریخی دانست و مدعی شد که رابط مسکو و ریاض در چهار سال گذشته شاهد تحول بوده است. او همچنین از تصمیم روسیه برای ایجاد شعبه صندوق سرمایه‌گذاری روسیه در ریاض خبر داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала