پنتاگون: نيروهاى دموكراتيك سوريه به دنبال توافق با روسيه براى ضد حمله عليه تركيه هستند

© REUTERS / Rodi Saidنیروهای دموکراتیک سوریه به دنبال آغاز ضد حمله علیه ارتش ترکیه
نیروهای دموکراتیک سوریه به دنبال آغاز ضد حمله علیه ارتش ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس پنتاگون از خروج یک هزار سرباز آمریکایی از سوریه و تلاش نیروهای دموکراتیک سوریه برای توافق با دولت‌های روسیه و سوریه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، مارک اسپر، رئیس پنتاگون اظهار داشت که متحدان ایالات متحده، نیروهای دموکراتیک سوریه، می‌خواهند با مذاکره با مقامات سوری و ارتش روسیه امکان ضد حمله به نیروهای ترکیه مستقر در شمال کشور را بیابند.

اسپر در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس گفت: " وی گفت: "در 24 ساعت گذشته ، ما فهمیدیم که (ترکیه) احتمالاً قصد دارد حملات خود در جنوب غربی و غرب را بیشتر از آنچه که برنامه ریزی شده بود گسترش دهد. در 24 ساعت گذشته ، ما همچنین دریافتیم که ... نیروهای دموکراتیک سوریه به دنبال نوعی معامله با سوری‌ها و روس‌ها برای ضد حمله به ترکیه در شمال (سوریه) هستند."

ترکیه می خواهد به نظامیان آمریکایی در سوریه شلیک کند - اسپوتنیک ایران
ترکیه می خواهد به نظامیان آمریکایی در سوریه شلیک کند

 رئیس پنتاگون در ادامه افزود: "بنابراین ما در شرایطی قرار گرفتیم که نیروهای آمریکایی می‌توانند بین دو ارتش پیشرو قرار بگیرند و این یک وضعیت کاملاً غیرقابل قبول است. من با رئیس جمهور (دونالد ترامپ) صحبت کردم. او به ما دستور داد تا عقب نشینی سازمان یافته‌ای را از شمال سوریه آغاز کنیم. "

اما رئیس پنتاگون از نوع و جزئیات معامله اطلاعاتی را ارائه نکرد. این در حالی است که اندکی قبل از شروع عملیات ترکیه در سوریه، مظلوم عبدی، فرمانده کردهای "نیروهای دموکراتیک سوریه" احتمال همکاری با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را رد نکرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در 9 اکتبر از آغاز عملیات نظامی ترکیه "چشمه صلح" در سوریه خبر داد. به گفته وی، هدف از این عملیات مبارزه با شبه نظامیان کرد و تروریست های گروه دولت اسلامی (ممنوع در فدراسیون روسیه) در مناطق مرزی در شمال شرقی سوریه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала