عامل افشای اطلاعات محرمانه در مورد آزمایشات ابر سلاح‌های روسیه مشخص شد

CC BY-SA 4.0 / Vitaly V. Kuzmin / Kh-59MK2 missile (cropped image)عامل افشای اطلاعات محرمانه در مورد آزمایشات ابر سلاح‌های روسیه مشخص شد
عامل افشای اطلاعات محرمانه در مورد آزمایشات ابر سلاح‌های روسیه مشخص شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واشنگتن پست در گزارشی یک مامور سازمان اطلاعات وزارت دفاع امریکا را عامل نشت اطلاعات محرمانه درباره سلاحهای پیشرفته روسی و چینی به مطبوعات دانست.

به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست در گزارشی نوشت که منبع نشت اطلاعات محرمانه درباره آزمایشات سلاحهای پیشرفته روسی و چینی دریافت شده توسط دولت ایالات متحده به مطبوعات، هنری فرس از اداره اطلاعات وزارت دفاع ایالات متحده است.

پوتین به آمریکا پیشنهاد داد تا ابر سلاح روسیه را خریداری کند - اسپوتنیک ایران
پوتین به آمریکا پیشنهاد داد تا ابر سلاح روسیه را خریداری کند

این روزنامه با استناد به وزارت دادگستری ایالات متحده گزارش می دهد كه این تحلیلگر 30 ساله از ویرجینیا "در هنگام فاش کردن اطلاعات طبقه بندی شده درباره امنیت ملی دستگیر شده است". این اتهام علیه کارمند اداره اطلاعات وزارت دفاع آمریکا در 9 اکتبر 2019 مطرح شد.

به گفته اف‌بی‌آی، فعالیت‌های فرس که "می تواند خسارت جدی به امنیت ملی وارد کند"، به دلیل تمایل وی برای کمک به یک خبرنگار زن که متهم با وی رابطه عاشقانه طولانی داشته است، صورت پذیرفته است. همچنین در این پرونده خبرنگار زن دیگری نیز هست که با این کارمند اداره اطلاعات وزارت دفاع آمریکا آشنا بوده و اطلاعات تکمیلی برای وی ارسال شده است.

با توجه به اسناد ارائه شده احتمال می‌رود که این دو خبرنگار، آماندا مالیاس و کورتنی کوبا باشند که مسائل مربوط به امنیت ملی آمریکا را پوشش می‌دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала