آمريكا برای مقابله با تهدید ایران تعداد نیروهای خود را در خاورمیانه افزایش خواهد داد

© AFP 2023 / FRANCISCO LEONGایالات متحده برای مقابله با تهدید ایران تعداد نیروهای خود را در خاورمیانه افزایش خواهد داد
ایالات متحده برای مقابله با تهدید ایران تعداد نیروهای خود را در خاورمیانه افزایش خواهد داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته رییس پنتاگون، مارک اسپر، برای مقابله با تهدید ایران، ایالات متحده آمریكا آماده افزایش سریع نیروهای خود در خاورمیانه می باشد

به گزارش اسپوتنیک، رئیس ستاد ارتش آمریکا گفت: "در ارتباط با اوضاع پیرامون ایران، یگان های اضافی ارتش شامل نیروهای زمینی، نیروی دریایی، نیروی هوایی و تفنگداران دریایی در آمادگی کامل بسر می برند که در صورت لزوم برای تقویت ظرفیت نظامی ایالات متحده به منطقه اعزام شوند.

پیشتر وزیر امور خارجه ایالات متحده گفته بود: " ایالات متحده متعهد است از گردش آزاد كالاها برای حمایت از اقتصاد جهانی اطمینان حاصل نموده و از متحدین خود محافظت كند و این تعهد را بر اساس حفظ امنیت مبتنی بر قوانین بین المللی نشان می دهد."

واکنش سناتور های آمریکایی به اتهام دست داشتن ایران در حمله به آرامکو - اسپوتنیک ایران
واکنش سناتور های آمریکایی به اتهام دست داشتن ایران در حمله به آرامکو

در شب 14 سپتامبر، تاسیسات نفتی عربستان سعودی  مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفتند. شورشیان حوثی از جنبش انصارالله یمن مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند و ادعا كردند كه توسط 10 فروند پهباد موفق به انجام این حملات شده اند. در نتیجه انفجارها و آتش سوزی های ناشی از حمله، تولید بزرگترین صادرکننده نفت در جهان به 5.7 میلیون بشکه از 9.8 میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

ایالات متحده، عربستان سعودی، انگلیس، فرانسه و جمهوری فدرال آلمان ایران را برای این حمله مقصر دانستند. براساس نسخه آنها، این حمله با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و موشک صورت گرفته است که در زرادخانه حوثی ها ها وجود ندارند. در تهران اما، این اتهامات بی اساس خوانده شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала