اعزام 3000 سرباز آمریکایی دیگر به عربستان سعودی

© AP Photoاعزام 3000 سرباز آمریکایی دیگر به عربستان سعودی
اعزام 3000 سرباز آمریکایی دیگر به عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس بیانیه منتظر شده از سوی پنتاگون، ایالات متحده 3000 نیروی نظامی دیگر به عربستان سعودی اعزام کرده است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز،  براساس بیانیه سرویس رسانه ای وزارت دفاع ایالات متحده، پنتاگون استقرار اضافی سه هزار سرباز در عربستان سعودی را تأیید كرده است.

در این بیانیه آمده است: " بنا به درخواست فرماندهی مرکزی آمریكا، وزیر دفاع آمریكا مارك اسپر اجازه اعزام نیروهای اضافی آمریكایی و تجهیزات مورد نیاز پادشاهی عربستان سعودی را صادر كرد. طبق اطلاعات مندرج در بیانیه مذکور تجهیزات اعلام شده شامل این موارد هستند: "دو اسكادران جنگنده، یك آواکس (AEW) و یک سیستم THAAD."
مارک اسپر در این مورد رهبری عربستان سعودی را در جریان اوضاع قرار داد.
وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرد: "از ماه مه، پنتاگون تعداد نیروهای مسلح را در حوزه مسئولیت فرماندهی مرکزی ایالات متحده به حدود 14 هزار نفر افرایش داده است که تا به عنوان نیروی کمکی به امنیت منطقه کمک نمایند. همانطور که قبلاً گفتیم، ایالات متحده به دنبال درگیری با رژیم ایران نیست، اما ما یک پتانسیل نظامی قدرتمند را در منطقه حفظ خواهیم کرد که آماده پاسخگویی به هرگونه بحران است و برای محافظت از نیروها و منافع ایالات متحده در منطقه آماده است. "

عربستان:ایران برای حمله به تاسیسات نفتی آرامکو از پهپاد نوع DELTA WING استفاده کرده است - اسپوتنیک ایران
عربستان جزئیات "نقش ایران" در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو را فاش کرد

در 14 سپتامبر تأسیسات نفتی در عربستان سعودی مورد حمله قرار گرفتند. پس از این حادثه، بزرگترین صادرکننده نفت دنیا، تولید نفت خود را به نصف کاهش داد. شورشیان حوثی یمنی، که علیه آنها ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در حال جنگ هستند، اظهار داشتند که مبارزان آنها این حمله را با کمک چندین فروند پهباد انجام داده اند. ایالات متحده اظهار داشت که هیچ مدرکی مبنی بر انجام حمله از سوی یمن وجود ندارد و ایران را در این مورد متهم نمودمی کند. ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی نیز معتقد است که تهران در این حملات شرکت داشته است. ایران اما این ادعاها را تکذیب می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала