گمانه زنی جدیدی درباره سرنوشت خانم روزنامه نگار روس بازداشتی در ایران

© Photo / Facebook account of Yulia Yuzikگمانه زنی جدیدی درباره سرنوشت خانم روزنامه نگار روس بازداشتی در ایران
گمانه زنی جدیدی درباره سرنوشت خانم روزنامه نگار روس بازداشتی در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک کارشناس روس ابراز عقیده کرد مقامات ایران طی یکی ـ دو روز آینده یولیا یوزیک، روزنامه نگار روس را آزاد کرده اما نام وی را حتماً در "لیست سیاه" خود قرار خواهند داد.

 به گزارش اسپوتنیک، لانا راوندی ـ فدائی، کارمند علمی ارشد موسسه خاورشناسی آکادمی علوم روسیه ضمن بیان این مطلب خاطرنشان ساخت   مقامات ایران می گویند " یوزیک برای کار در شرکتی به ایران آمده که دیگر وجود ندارد و مدتها پیش تعطیل شده است" و این روزنامه نگار روس پس از قرار گرفتن در لیست سیاه دیگر اجازه ورود به خاک ایران را دریافت نخواهد کرد.

کارشناس روس می گوید ایرانیان خاطرنشان می سازند که بازداشت روزنامه نگار روس توسط ماموران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک حادثه غیرعادی نیست.

خانم لانا راوندی ـ فدائی می گوید :" این کار، کار رایجی در ایران است و ماموران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معمولا چنین کارهایی را انجام می دهند." کارشناس روس همچنین به مستقل بودن تشکیلات سپاه و فرق داشتن نقطه نظر های آنها مثلاً با وزارت امور خارجه ایران اشاره کرد.

خانم لانا راوندی ـ فدائی معتقد است روایت متهم شدن یولیا یوزیک به داشتن ارتباط با سرویس های اطلاعاتی اسرائیل که در تعدادی از رسانه ها مطرح شده، به هیچ وجه واقعیت ندارد.

کارشناس روس می گوید:" فکر نمی کنم وی برای سرویس های  اطلاعاتی اسرائیل کار کرده باشد یا ماموریت های ویژه این سرویس ها را اجرا کرده باشد و ایرانیان دچار چنین سوء ظنی باشند".

خانم لانا راوندی ـ فدائی یادآور شد که "ایرانیان می گویند این تحقیقات معمولی است".

کارشناس روس بر این عقیده است که قضیه یولیا یوزیک بر محیط روابط مسکو و تهران تاثیر نگذاشته و"همه چیزها سوءتفاهم تلقی خواهد شد".


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала