ترامپ: زمان خاتمه دادن به حضور آمریکا در سوریه فرا رسیده است

© REUTERS / Tom Brennerترامپ: زمان خاتمه دادن به حضور آمریکا در سوریه فرا رسیده است
ترامپ: زمان خاتمه دادن به حضور آمریکا  در سوریه فرا رسیده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ، پس از خروج نیروهای نظامی آمریکا از شمال سوریه گفت كه زمان آن فرا رسیده است كه واشنگتن از " جنگهای بی پایان مسخره " خارج شود.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ، پس از گزارش های رییس جمهور ترکیه، طیب اردوغان و " نیروهای عربی- کردی جبهه دموکراتیک سوریه در مورد خروج نیروهای آمریکایی از مرز با ترکیه در شمال سوریه، گفت: " زمان آن فرا رسیده است که ایالات متحده از جنگ های بی پایان و بیهوده خارج شود. "

پیش از این ، نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرده بود كه نیروهای آمریكایی از مرز با تركیه در شمال سوریه عقب نشینی كردند و توافق های به دست آمده با متحدان كرد خود را نقض كردند. رئیس جمهور ترکیه، طیب اردوغان نیز نسبت به این مسئله واکنش نشان داده و اعلام کرد كه ارتش آمریكا مناطقی را در شمال سوریه، جایی كه ترکیه قصد دارد یك عملیات نظامی را علیه نیروهای كرد انجام دهد، ترك می كند.

در همین زمینه ترامپ در توییتر خود نوشت : " کردها همراه با ما جنگیدند، اما برای این کار پول و تجهیزات زیادی به آنها داده شد. آنها برای دهه ها با ترکیه جنگیدند، زمان آن رسیده است که ما از این جنگ های بی پایان مسخره خارج شویم و سربازان خود را به خانه باز می گردانیم."

وی افزود که ترکیه، اروپا، سوریه، ایران، عراق، روسیه و کردها اکنون مجبور خواهند بود راه خروج از این وضعیت را پیدا کنند و درک کنند که چگونه می خواهند با گروه حکومت اسلامی "داعش" برخورد کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала