شکست ولیعهد عربستان سعودی در سه جبهه

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / قدردانی پمپئو از ولیعهد عربستان
قدردانی  پمپئو از ولیعهد عربستان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه آمریکایی فیگارو با انتشار مقاله ای نوشت، ولیعهد عربستان سعودی در سه جبهه مختلف شکست خورده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه فیگارو در گزارشی از شکست محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در هر 3 جبهه نظامی، سیاسی و دیپلماتیک خبر داد و اعلام کرد در حال حاضر پادشاهی آل‌ سعود مانند مرد بیمار خاورمیانه به نظر می‌رسد ولی موازنه قدرت در منطقه به نفع ایران تغییر یافته است.

بن سلمان حق وجود اسرائیل را به رسمیت شناخت - اسپوتنیک ایران
بن سلمان به دنبال تنش زدایی در روابط ایران و عربستان

فیگارو نوشت دو سال و نیم پیش، آل‌سعود به وسیله ثروت و متحدینی که داشت، می‌توانست خود را قدرتی بخواند که می‌تواند وضعیت راهبردی خاورمیانه را تغییر دهد. آن زمان، ترامپ در اولین سفر خارجی خود به عربستان رفت.

در آن زمان تصور می‌شد که خصوصی‌سازی تاسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی می‌تواند 2 تریلیون دلار درآمد ایجاد کند و این پول در زمینه فناوری‌های جدید سرمایه‌گذاری شود. بن سلمان ادعا می‌کرد که ابزار‌های لازم برای کشیدن عملیات نظامی به داخل خاک ایران را در اختیار دارد.

تحلیلگر فیگارو  نوشت: اما امروز اوضاع دیگر آنطور نیست. اکنون این پادشاهی مانند مرد بیمار خاورمیانه به نظر می‌رسد و از نظر نظامی، سیاسی و دیپلماتیک، در موضع ضعف قرار دارد.

پیش‌تر شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش داد متحدان عربستان سعودی، آن را در برابر ایران تنها گذاشتند و ریاض به همین علت وادار شد تا به دنبال راهی برای گفت‌وگو با تهران باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала