وزیر خارجه ایران: نقض حق حاکمیت سوریه به نفع ترکیه نخواهد بود

© AP Photo / Ebrahim Norooziوزیر خارجه ایران: نقض حق حاکمیت سوریه به نفع ترکیه نخواهد بود
وزیر خارجه ایران:  نقض حق حاکمیت سوریه به نفع ترکیه نخواهد بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت: اقدامات ترکیه علیه حاکمیت و امنیت سوریه به نفع آنکارا نخواهد بود و امنیت آن را تضمین نمی کند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت: اقدامات ترکیه علیه حاکمیت و امنیت سوریه به نفع آنکارا نخواهد بود و امنیت آن را تضمین نمی کند.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به مساله کردهای سوریه بیان کرد: "ایران به طرف ترکیه ای اعلام کرد که تنها راه حفظ امنیت ترکیه استقرار نیروهای نظامی در مناطق مرزی است بنابراین اقدام علیه امنیت مرزی و حاکمیت سوریه برای ترکیه ارمغانی به همراه نخواهد داشت."

روز گذشته، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت كه در روزهای آینده امکان دارد تصمیمی درباره عملیات ترکیه در شمال سوریه در شرق فرات بگیرد. وی افزود: هدف از این عملیات پاکسازی مرز سوریه با ترکیه از نیروهای مدافع  خلق کردهای سوریه و ایجاد یک منطقه امنیتی در آنجا و اسکان دادن پناهندگان سوری در ترکیه است.

پیشتر مذاکرات ترکیه و امریکا درباره ایجاد منطقه امنیتی در شمال سوریه و شرق رودخانه فرات در آنکارا به پایان رسید که طی آن دو طرف درباره عملیات مشترک در این منطقه به توافق رسیدند اما اردوغان اعلام کرد اگر ایالات متحده ایجاد چنین منطقه ای را بیش از حد طول بدهد، اجرای عملیات علیه نیروهای کرد را آغاز خواهد نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала