تعداد کشته ها در جریان اعتراضات در عراق به 113 نفر رسید

© AP Photo / Hadi Mizbanتعداد کشته ها در جریان اعتراضات در عراق به 113 نفر رسید
تعداد کشته ها در جریان اعتراضات در عراق به 113 نفر رسید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در نتیجه اعتراضات مردمی در عراق که از اول اکتبر ادامه دارد، 113 نفر کشته و بیش از 4.1 هزار نفر زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری عراق با استناد به منابع پزشکی گزارش داد که شمار کشته شدگان در نتیجه اعتراضات مردمی در عراق که از اول اکتبر ادامه دارد، به 113 نفر رسیده و بیش از 4.1 هزار نفر زخمی شدند.

این آژانس خبری اعلام کرد که 13 نفر از تظاهرکنندگان تنها در طی تظاهرات شنبه در بغداد و شهرهای الدیوانیه و الناصریه جان باختند. دویست قربانی نیز در بیمارستان ها در شرایط وخیم قرار دارند.

شاهدان عینی روز یکشنبه گفتند که در بغداد، همه جا گشت های نیروهای امنیتی برقرار است و بزرگراه های اصلی مسدود شده اند. با اینحال سازمان های دولتی و همچنین دانشگاه ها و مدارس در بغداد به طور عادی فعالیت می کنند.

از اول اکتبر، اعتراضات مردمی و ضد دولتی در عراق برگزار شده است که با فراخوان هایی برای حضور در خیابان ها با مطالبات تقویت مبارزه با فساد، کاهش بیکاری و بهبود کار خدمات عمومی آغاز شد. این اعتراضات اولین بار از زمان انتصاب دولت عادل عبد المهدی سال گذشته بود. هیچ حزب یا رهبر سیاسی مدعی نشده است که پشت این اعتراضات قرار دارد. سازمان ملل خواستار پایان دادن به خشونت علیه غیرنظامیان در عراق و تحقیقات علنی درمورد مرگ معترضین در تظاهرات مسالمت آمیز است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала