شریعتمداری: مردم عراق سفارت آمریکا را اشغال کنند

© REUTERS / Khalid al-Mousilyشریعتمداری: مردم عراق سفارت آمریکا را اشغال کنند
شریعتمداری: مردم عراق سفارت آمریکا را اشغال کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرمسئول روزنامه کیهان سفارت آمریکا در بغداد را "جاسوسخانه و کانون توطئه علیه ملت عراق" نامید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبر آنلاین، حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان، کشورهای آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و بعثی‌ها را پشت صحنه ناآرامی‌های عراق دانست.

شریعتمداری نوشت: اگرچه اسناد فراوانی که تاکنون به دست آمده است به وضوح از حضور مشترک عوامل آمریکایی، اسرائیلی، وهابیون سعودی و بعثی‌های گوش خوابانیده در پشت صحنه ناآرامی‌های عراق و تلاش آنان برای تبدیل خواسته‌های مشروع مردم به خواسته‌های بارها اعلام شده دشمنان ملت عراق حکایت می‌کند ولی بدون نیاز به اسناد و شواهد یاد شده و فقط با مروری گذرا بر شعارهایی که از سوی گروهی -هرچند ‌اندک و کم‌شمار-  در تظاهرات مورد اشاره مطرح شده است نیز به آسانی می‌توان فهمید که چه جریاناتی و با چه انگیزه‌هایی در پی سوءاستفاده از این تظاهرات عادی و کشاندن آن به سایر شهرهای عراق بوده‌اند.

رسانه‌ها از سرکوب معترضین در عراق خبر دادند - اسپوتنیک ایران
رسانه‌ها از سرکوب معترضین در عراق خبر دادند

مدیرمسئول روزنامه کیهان در ادامه می‌نویسد: مگر ممکن است مردم مسلمان و غیور عراق از جوانان حشدالشعبی که در مقابل داعشی‌های وحشی از جان و مال و ناموس آنان دفاع کرده‌اند، ناخرسند باشند و با آنها دشمنی بورزند.

وی ادامه می‌دهد: شواهد تاریخی نشان داده‌اند که سفارتخانه‌های آمریکا در همه کشورها، حتی در کشورهای دوست و هم‌پیمان آمریکا نیز، کانون توطئه هستند. سفارت آمریکا در ایران نمونه‌ای روشن و مثال‌زدنی از این واقعیت تلخ است. وقتی جوانان انقلابی کشورمان سفارت آمریکا را تسخیر کردند، به اسنادی دست یافتند که نشان می‌داد گویاترین نام برای سفارت آمریکا همان جاسوسخانه است. اسناد یاد شده، از خیانت برخی شخصیت‌های سیاسی ایران پرده برداشت و جنایات بی‌شمار آمریکا در ایران و برخی کشورهای دیگر منطقه را بر ملا کرد.

شریعتمداری در انتها می‌نویسد: اکنون باید از جوانان مومن و انقلابی عراق که در سال‌های اخیر با از خودگذشتگی و ایثار ده‌ها حماسه بزرگ و مثال‌زدنی آفریده‌اند پرسید؛ چرا به حضور سفارت آمریکا در بغداد یعنی همان جاسوسخانه و کانون توطئه علیه ملت مظلوم عراق خاتمه نمی‌دهید؟! و این دُمل چرکین را از سرزمین مقدس خود حذف نمی‌کنید و بیرون نمی‌اندازید؟! تسخیر جاسوسخانه آمریکا و حذف این کانون توطئه برای ما در ایران اسلامی دستاوردهای فراوانی داشته است. چرا باید جوانان انقلابی عراق میهن مقدس خود را از این دستاوردها محروم کنند؟!

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала