رسانه‌ها از سرکوب معترضین در عراق خبر دادند

© AP Photo / Hadi Mizbanرسانه‌ها از سرکوب معترضین در عراق خبر دادند
رسانه‌ها از سرکوب معترضین در عراق خبر دادند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌های عراقی از سرکوب معترضین توسط پلیس این کشور در روز شنبه خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری عراقی وعید، علیرغم فراخوان‌های مقامات برای مذاکره و حکومت نظامی در برخی مناطق، اعتراضات با تقاضای بهبود شرایط زندگی روز شنبه در بغداد و دیگر شهرهای عراق از سر گرفته شد.

درخواست مقتدا صدر برای استعفای دولت عراق - اسپوتنیک ایران
درخواست مقتدا صدر برای استعفای دولت عراق

طبق اطلاعات موجود، اعتراضات در میدان تحریر بغداد و سایر شهرها برگزار می شود. همچنین اطلاعاتی در مورد قربانیان احتمالی این تظاهرات در دست است زیرا که نیروهای امنیتی با خشونت معترضین را متفرق می‌کنند. به طور خاص شاهدان عینی از استفاده از سلاح گرم توسط نیروهای امنیتی در هنگام پراکنده کردن معترضین در بغداد و شهر دیوانیه خبر می‌دهند.

در اوایل روز شنبه، فعالان حقوق بشر عراق گزارش دادند که تعداد قربانیان اعتراضات که از اول اکتبر ادامه دارد به 100 نفر رسیده است، حدود چهار هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

اعتراضات در بغداد روز سه شنبه شروع شد و روز چهارشنبه نه فقط پایتخت بلکه چند استان دیگر را در بر گرفت. تظاهرکنندگان خواستار استعفای دولت و همچنین بهبود شرایط زندگی و حل مسائل موحود در بهداشت، آموزش و اشتغال و مبارزه با رشوه خواری و فساد مالی هستند.

مقامات عراق از روز چهارشنبه دسترسی به اینترنت را در بغداد و چند شهر دیگر در مرکز و جنوب عراق بطور کامل مسدود کردند. علاوه بر این در بغداد و استان های نجف، میسان، ذیقار، بال و واسط عراق ساعات منع رفت و آمد و حکومت نظامی اعلام شده است. مرز ایران و عراق نیز بسته شده اما اعتراضات ادامه دارد.

مقتدا صدر یکی از رهبران شیعیان به استعفای دولت و برگزاری انتخابات زودرس فرا خوانده است.آنتونیو گوتریش، دبیر کل سازمان ملل، دولت و تظاهرکنندگان را به گفتگو فرا خوانده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала