آیا اتحادیه اروپا امریکا را تحریم خواهد کرد؟

© AP Photo / Thibault Camusآیا اتحادیه اروپا امریکا را تحریم خواهد کرد؟
آیا اتحادیه اروپا امریکا را تحریم خواهد کرد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه اروپا تهدید کرد اگر آمریکا پیشنهاد بروکسل را قبول نکند، مورد تحریم قرار خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد اگر واشنگتن پیشنهاد بروکسل در حل و فصل درگیری تجاری ایرباس را قبول نکند، اتحادیه اروپا آماده است با تحریم پاسخ بدهد.

لومر گفت:« اگر دولت آمریکا پیشنهاد فرانسه و اتحادیه اروپا را قبول نکند، ما خود را برای اعمال تحریم ها آماده می کنیم».

 این اخطارها پس از وضع عوارض 25 درصدی آمریکا بر یک سری از محصولات صنعتی و کشاورزی اتحادیه اروپا داده شد.  این عوارض قرار است از 18 اکتبر اجرایی شوند.

 عوارض جدید بر ویسکی اسکاتلند، شراب فرانسه ، پنیر ایتالیا وسایر محصولات آلمان، انگلیس و اسپانیا وضع شده است. برخی محصولات خاص مثل شراب ایتالیا از عوارض معاف شده اند. این عوارض همچنین بر پولیور، پشم، ترمه و سایر انواع پارچه و همچنین زیتون وضع شده است. به علاوه ده درصد عوارض هم برای هواپیماهای بزرگ مسافربری تعیین شده است.

 پس از اینکه سازمان تجارت جهانی در پرونده طولانی‌مدت بویینگ و ایرباس به نفع آمریکا رای داد، واشنگتن تصمیم گرفت این تحریم ها را وضع کند.

 اختلاف این دو هواپیما ساز بزرگ دنیا در 2004 آغاز شد وقتی واشنگتن انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا را متهم به تامین سوبسید های غیر قانونی و اعطای آن به ایرباس کرد. یک سال بعد ،در شکایت مشابهی اتحادیه اروپا گفت که بوئینگ 19.1 دلار سوبسید های غیرقانونی از دولت آمریکا بین سالهای 1989 تا 2006 دریافت کرده است. سازمان تجارت جهانی در حال بررسی این شکایت اتحادیه اروپا است و انتظار می‌رود حکم خود را طی هشت ماه صادر کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала