چین با کمک روسیه به یک قدرت گاز در جهان تبدیل می شود

© Sputnik / Ekaterina Shtukina /  مراجعه به بانک تصاویر چین با کمک روسیه به یک قدرت گاز در جهان تبدیل می شود
چین با کمک روسیه به یک قدرت گاز در جهان تبدیل می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون شرکت پترو چین اعلام کرد این کشور تصمیم دارد با کمک روسیه به یک قدرت گاز در جهان تبدیل شود.

به گزارش اسپوتنیک، لین شیائو، معاون شرکت Petro China در حاشیه نهمین مجمع بین المللی گاز در شهر سن پترزبورگ گفت: چین به افزایش مصرف گاز طبیعی ادامه خواهد داد و گاز را منبع اصلی انرژی در آینده می داند. از اینرو همکاری با روسیه در صنعت گاز از اهمیت استراتژیک برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: به لطف پروژه های موفق جهانی مانند یامال (مروارید انرژی قطب شمال)، مسیر شرقی خط لوله انتقال گاز سیبری، چین توانست نه تنها تجربه و ظرفیت های خود را در بخش گاز افزایش دهد، بلکه برای تأمین نیازهای انرژی بالا از گاز قطب شمال استفاده می کند.

لین شیائو تأکید کرد که همکاری با روسیه در بخش گاز به بهبود وضعیت زیست محیطی در شمال شرق و شرق چین کمک می کند که سوخت محیطی پاک به آن مناطق ارائه می شود.

وی ادامه داد: عدم تعادل در عرضه و تقاضا برای گاز در جهان رقابت بزرگی را در بازار آسیا ایجاد می کند. به همین دلیل است که کشورهای آسیایی نه تنها مصرف گاز را افزایش می دهند، بلکه می توانند زمینه های خود را نیز توسعه دهند، چین نیز از این قاعده مستثنی نیست. تا سال 2035، تولید چین به 300-500 تریلیون متر مکعب خواهد رسید. برای تبدیل شدن به غول گاز ، تقویت همکاری های داخلی بین روسیه و چین ضروری است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала