خطر دست کم گرفتن روسیه برای آمریکا

© Sputnik / Vladimir Vyatkin /  مراجعه به بانک تصاویر خطر دست کم گرفتن روسیه برای آمریکا
خطر دست کم گرفتن روسیه برای آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استراتژیست سابق پنتاگون معتقد است که ایالات متحده در معرض خطر از دست دادن برتری جهانی خود می باشد و در بدترین حالت ممکن است در صورت دست کم گرفتن این واقعیت که روسیه " بزرگترین خطر برای امنیت ملی آنها است" موجودیت خود را از دست بدهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Washington Times، تری تامپسون، کارشناس سابق مسائل امنیتی خاطرنشان کرد: " براساس مطالعه دانشگاه پرینستون، طی دو سال گذشته، احتمال وقوع یک جنگ هسته ای بین روسیه و ایالات متحده به طرز چشمگیری افزایش یافته است و اگراین مسئبه به نقطه "غیر قابل برگشت" برسد، درگیری هسته ای منجر به کشته شدن حدود 34 میلیون آمریکایی در چند ساعت اول خواهد شد.

 جنگ هسته ای: هلاکت 34 میلیون نفر در چند ساعت     - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
جنگ هسته ای: هلاکت 34 میلیون نفر در چند ساعت

این کارشناس از واشنگتن خواست که "تهدید روسیه" را دست کم نگیرد. وی یادآوری کرد که در سالهای اخیر توانایی دفاعی روسیه بسیار افزایش چشمگیری پیدا کرده و این کشور دیگر " آن موجودیت پراکنده ای نیست که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بود." علاوه بر این، این کشور به توانایی " یافتن و از بین بردن" ماهواره های آمریکایی در فضا رسیده است.

وی تاکید کرد که از سوی دیگر، ایالات متحده هنوز به موتورهای موشکی روسی وابسته است و به نظر وی، این یکی از بزرگترین کاستی های استراتژیک است.

تامپسون تأکید کرد که واشنگتن باید این وابستگی را متوقف کند و از طرف دیگر آسیب پذیری های دیگر نیروهای مسلح خود را نیز تجزیه و تحلیل کند تا روسیه نتواند از آنها بهره ببرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала