پاکستان در مورد جنگ هسته ای احتمالی با هند هشدار داد

© Depositphotos.com / Curraheeshutterپاکستان در مورد جنگ هسته ای احتمالی با هند هشدار داد
پاکستان در مورد جنگ هسته ای احتمالی با هند هشدار داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس بخش پاکستانی کشمیر، در مورد احتمال جنگ هسته ای با هند بدلیل افزایش تنش در کشمیر هشدار داد

به گزارش اسپوتنیک، مسعود خان، رییس بخش پاکستانی کشمیر گفت: " حتی یک درگیری نظامی محدود می تواند به یک جنگ هسته ای ختم شود."

وی فزود: که پاکستان در تلاش برای شروع جنگ نیست. این سیاستمدار توضیح داد: "ما یک سناریوی واقع بینانه را پیش بینی می کنیم تا جامعه بین المللی بتواند مداخله کند و با وارد کردن فشار، هند را متقاعد کند که از اقدامات غیرقانونی خود عقب نشینی کند."

به عقیده وی، در صورت ورود به فاز درگیری نظامی، "سایر کشورها مستقیماً در این امر دخیل نخواهند بود." خان تأکید کرد: "اگر جنگی بین هند و پاکستان وجود داشته باشد، بسیار سریع و بیهوده و البته بسیار کشنده خواهد بود. این روز رستاخیز (آرماگدون) خواهد بود. صدها میلیون نفر در جنوب آسیا خواهند مرد، پرتو های رادیواکتیو  2.5 میلیارد نفر در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

اعزام 8000 ننیروی نظامی هندی به منطقه کشمیر - اسپوتنیک ایران
اعزام نیروهای نظامی هند به منطقه کشمیر

وی از جامعه جهانی خواسته است كه به رهبری شورای امنیت سازمان ملل متحد مداخله كند و اوضاع را به مجرای دیپلماتیک هدایت كند.

لازم به ذکر است که هنگامی که در 5 اوت، دهلی نو دولت  های خودمختار جامو و کشمیر را تحت کنترل مستقیم دولت فدرال معرفی کرد، پاکستان به شدت واکنش نشان داد. گزارش شده است که طرفین شروع به اعزام نیروها به مرز کردند. هند و پاکستان قبلاً سه بار بر سر کشمیر جنگیده اند. اکنون هر دو کشور دارای سلاح هسته ای هستند.

پس از آنكه مناطق مسلمان نشین هند بريتانيا، كشور مستقل پاكستان را تشكيل دادند، جامو و كشمير تنها ایالاتی از هند هستند كه اكثريت آن مسلمان هستند. در این ایالات جدایی طلبان بسیار فعال هستند که و مقامات دهلی نو، پاکستان را به پشتیبانی از آنها متهم می کنند. اسلام آباد این ادعاها را رد می کند و می گوید ساکنان کشمیر به طور مستقل برای حقوق خود می جنگند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала