پرتاب جدید موشک توسط کره شمالی

© AP Photo / Ahn Young-joonپرتاب جدید موشک توسط کره شمالی
پرتاب جدید موشک توسط کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات ارتش ژاپن از آزمایش جدید موشکی در کره شمالی خبر دادند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ژاپنی NHK، نخست وزیر شینزو آبه اعلام کرد كه کره شمالی دو پرتاب موشك بالستیک انجام داده است.  وی این اقدام را نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل خواند و اظهار داشت که توکیو اعتراض خود را به پیونگ یانگ اعلام کرده است. توکیو همچنین اظهار داشت که پرتاب ها در ساعت 07.17 و 07.27 ثبت شده و یکی از این موشک ها در منطقه اقتصادی ویژه ژاپن از منطقه شیمانه سقوط کرده است.

وزیر دفاع ژاپن، تارو کونو در این مورد اظهار داشت: " امکان دارد که کره شمالی  نه دو موشک، بلکه یکی موشک بالستیک را پرتاب کرده باشد، که پس از پرتاب به دو موشک تقسیم شده است.

کره شمالی می تواند موشک های بالستیک جدید بسازد - اسپوتنیک ایران
کره شمالی می تواند موشک های بالستیک جدید بسازد

ارتش کره جنوبی به نوبه خود خاطر نشان کرد که کره شمالی این پرتاب را از منطقه دریایی در شمال شرقی وونسان به سمت شرق پرتاب کرد و موشک پرتاب شده یک موشک بالستیک زیر دریایی است.

طبق برآوردهای آنها، موشک پرتاب شده تا حداکثر ارتفاع 910 کیلومتر بالا رفته و حدود 450 کیلومتر پرواز کرد. لازم به ذکر است که صبح امروز جلسه اضطراری اعضای دائمی شورای امنیت ملی جمهوری کره برای بررسی این موضوع برگزار شد.

پیش از این در صبح روز 10 سپتامبر کره شمالی دو موشک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد. برد پرتابه ها 330 کیلومتر بود. روز بعد پیونگ یانگ اعلام کرد که یک سیستم موشک پرتاب چندگانه جدید را با حضور رهبر این کشو ، کیم جونگ اون ، آزمایش کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала