به زودی سيستم جي پي اس نسل جدید آمريکا به بازار مي آيد

© Sputnik / Valery Melnikovبه زودی سیستم جی پی اس نسل جدید آمریکا به بازار می آید
به زودی سیستم جی پی اس نسل جدید آمریکا به بازار می آید  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایالات متحده ساخت سیستم GPS نسل جدید با موفقيت به پایان رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شرکت Raytheon، در ایالات متحده ، سیستم ارتباطی ماهواره ای GPS نسل جدید  در سال 2021 به بهره برداری رسید. 

 پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه - اسپوتنیک ایران
اختلال در کار جی پی اس در اسرائیل +عکس

بر اساس این گزارش، "توسعه كامل نرم افزار و سخت افزار  سیستم كنترل عملیاتی جی پی اس نسل بعدی ، معروف به GPS OCX  به پایان رسیده  و مرحله ادغام و آزمایش این سیستم آغاز شده است."

این شرکت خاطرنشان می کند که کارهایی که از سال 2016 آغاز شده است طبق برنامه انجام می شود و نیروی هوایی آمریکا مشتری اصلی خرید این جی پی اس ها است.

نیروی هوایی ایالات متحده پیش از این، سیستم پرتاب و تأیید امنیت سایبری جی پی اس او اس ایکس که اغلب با نام Block 0 نامگذاری شده است را استفاده نموده است. اولین ماهواره مدرن جی پی اس 3 در ماه دسامبر سال 2018 و چی پی اس 2 در آگوست 2019 پرتاب شد. در این گزارش امده است که در سال 2019 ، گیرنده های جدید سیستم ارتقا می یابد که سیگنال های قدیمی و نظامی غیر نظامی را اندازه گیری می نماید.

سیستم جی‌پی‌اس بدون وابستگی به اینترنت عمل می‌کند، اگر چه با این فناوری‌ها می‌توان اطلاعات دریافتی از این سیستم موقعیت‌یابی را مناسب تر و کاربردی تر کرد. سیستم جی‌پی‌اس می‌تواند در موقعیت‌یابی نظامی بسیار کاربرد داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала