سعد حریری نخست‌وزیر لبنان 16 میلیون دلار به یک مدل آفریقایی پرداخت کرده است

© AFP 2023 / ANWAR AMRO سعد حریری
  سعد حریری  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پرونده رسوایی سعد حریری دوباره باز شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، آمریکا با انتشار مجدد موضوع رسوایی اخلاقی نخست‌وزیر لبنان در 2013 به دنبال تحت فشار گذاشتن و مجبور کردن وی به استعفا است.

این موضوع به مسئله پرداخت 16 میلیون دلار توسط سعد حریری نخست‌وزیر لبنان به یک مدل آفریقایی  (معشوقه او) مربوط می شود. در این میان با توجه به بحران اقتصادی کشور لبنان و غرق شدن حریری در بحران مالی مطرح کردن مجدد این رسوایی که منجر به انتقادات جدیدی ضد وی خواهد شد.

بنابر گزارش‌های روزنامه نامبرده یک مدل آفریقایی مدعی شده بود که نخست‌وزیر لبنان پس از برقراری یک رابطه مبلغی معادل 15.3 میلیون‌دلار به وی پرداخت کرده است.

اتهامات نخست وزیر پیشین لبنان علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اتهامات نخست وزیر پیشین لبنان علیه ایران

روشن است که علت این امر مربوط به فشار آمریکا بر لبنان و اعمال تحریم‌های واشنگتن علیه تعدادی از نیروها و شخصیت‌های سیاسی این کشور و نیز تلاش آن برای دور کردن سعد حریری از حزب‌الله است.

بحث مجدد درباره این ادعا زمانی صورت گرفته که برخی از دوستان حریری در تلاش برای ترغیب وی به استعفا و جلوگیری از فروپاشی جایگاهش می‌کنند.

درحال حاضر لبنان در یک بحران اقتصادی و مالی و پولی به سر می‌برد که اخیرا در قالب کمبود دلار در بازار این کشور ظهور کرده است. همه این‌ها در حالی است که هیچ چشم‌اندازی برای حل این بحران نیز وجود ندارد. علاوه بر این حریری شخصا دچار یک بحران مالی شدید است که منجر به تعطیلی شبکه تلویزیونی المستقبل شده و قادر به پرداخت حقوق کارمندان خود نیز نیست.

از طرف دیگر نخست‌وزیر لبنان هیچ دفاعی از خود ندارد و در سایه شرایطی که روزنامه نیویورک تایمز آمریکا با مطرح کردن پرونده رسوایی قدیمی برای وی به‌وجود آورده کاملا تحت فشار است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала