چرا ژنرال بریتانیایی از جنگ با روسیه صحبت می‌کند؟

© Sputnik / Alex McNaughtonبریتانیا
بریتانیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژنرال نیک کارتر شاید می‌خواهد لقب «فرمانده نیروهای سایبری» را دریافت کند و یا بگوید در جبهه سایبری زخمی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، پاول فلدمان کارشناس سیاسی روسیه ابراز داشت که  ژنرال بریتانیایی درک نمی کند که اعلامیه های تهاجمی وی در رابطه با روسیه به چه قیمتی می تواند تمام بشود.

ساختار دفاعی بریتانیا تهدیدات غیرواقعی را برای توجیه کردن افزایش بودجه پیش می‌کشد. نیک کارتر در گفتگو با «تلگراف» اعلام کرد که بریتانیا به دلیل حملات سایبری عملا در وضعیت « جنگ روزانه» با روسیه و دیگر کشورها قرار دارد.

دیپلمات های روسیه در پاسخ به این ادعا گفتند:« لفاظی  فرمانده نظامی بریتانیا باعث نگرانی می شود. زیرا او در واقع اعلام می کند که در شرایط کنونی مرزهای عادی بین جنگ و صلح پاک می شوند و خود ژنرال به دلیل تشدید رقابت ها بین ابرقدرت های جهان و مبارزه ایده‌ای بین عناصر دولتی و غیر دولتی « خودش را در جبهه جنگ احساس می کند».

رفتار عجیب نماینده مجلس بریتانیا در نشست پارلمان + عکس - اسپوتنیک ایران
رفتار عجیب نماینده مجلس بریتانیا در نشست پارلمان + عکس

 ژنرال بریتانیایی اعلام کرده است که روسیه و چین بشکل خاص خود موازین و قوانین بین‌المللی را تفسیر می کنند و با شک و تردید نسبت به «اصول اخلاقی و حقوقی انجام درگیری های مسلحانه» برخورد می‌کند. به عقیده ژنرال، خطر روسیه نسبت به 5 سال گذشته جدی تر شده است.

دیپلمات های روسیه بحق نسبت به هرگونه اظهارنظر خشن و دروغ و اتهامات بی اساس نسبت به کشور روسیه واکنش نشان می دهند. کارتر باید در آینده قبل از صحبت بیشتر فکر کند. در حال حاضر، هیچگونه «جنگی» کشورهای غربی را تهدید نمی کند و پیداست ژنرالهایی مانند کارتر از این وضعیت دچار بی حوصلگی شده اند و از هر امکانی برای یادآوری موجودیت خود استفاده می کنند تا سرمایه بیشتری به  ساختار نظامی‌اشان سرازیر شود.

افرادی که دست به چنین حملات تهاجمی می‌زنند، به ارزش گفته‌های خود واقف نیستند. این ژنرال بریتانیایی حتما نسبت به همکاران خود که در خاورمیانه در حال انجام عملیات نظامی (جنگ داغ) هستند حسادت می ورزد و فکر می کند « من هم می توانم و دست‌کمی از آنها ندارم». شاید هم میخواهد لقب «فرمانده نیروهای سایبری» را دریافت کند و یا بگوید در جبهه سایبری زخمی شده است؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала