04:12 14 دسامبر 2019
خبرگزاری راپتلی، خبرگزاری رویترز را به اعلام خبر نادرست متهم کرد

خبرگزاری راپتلی، خبرگزاری رویترز را به اعلام خبر نادرست متهم کرد

© Photo / Ruptly
جهان
دریافت لینک کوتاه
0 71

خبرگزاری راپتلی گفت که خبر گزاری رویترز اطلاعاتی اشتباه در زمانی که ایران هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی را سرنگون کرده بود منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری راپتلی گفت که خبر گزاری رویترز در مقاله خبری منتشرشده پس از سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی توسط ایران در ماه ژوئن، خبر اشتباه منتشر کرد. رویترز با انتشار گزارشی بر اساس نقل قول فرمانده نیروی هوایی سپاه، امیرعلی حاجی زاده که وی آن را در مورخ نوامبر 2018 گفته بود به عنوان سخن تازه از وی نقل کرد.

خبر گزاری رویترز در 21 ژوئن این خبر را منتشر کرد که فرمانده نیروی هوایی سپاه گفت: پیش از این، نیروهای آمریکایی در منطقه برای ما تهدید بودند، اما اکنون یک فرصت هستند. آنها در مورد جنگ با ایران عجله نمی کنند، زیرا می دانند چقدر آسیب پذیر هستند."

خبرگزاری راپتلی اشاره کرد که حاجی زاده این بیانیه را در تاریخ 21 نوامبر 2018 در کانال تلویزیونی دولتی ایران بیان کرده بود و نه در تاریخی که خبرگزاری رویترز آن را به عنوان خبر تازه پخش کرد.

در همان زمان، نشریاتی مانند نیویورک تایمز و الجزیره نیز این خبر را چاپ کردند.

خبرگزاری راپتلی اظهار داشت كه چنین اطلاعات نادرست جدی باعث افزایش تنش بین ایران و ایالات متحده شده است.

مرتبط:

ترکیه یک پهپاد ناشناش در نزدیکی مرز سوریه را ساقط کرد
یک پهپاد موجب توقف پروازها در فرودگاه دبی شد
اولین تصاویر از پرواز مشترک سوخو-57 و پهپاد آخوتنیک + ویدئو
مقررات ارسال کامنتبحث و مناظره
کامنت از طریق فیسبوککامنت از طریق اسپوتنیک