ولیعهد عربستان: تشدید اوضاع ایران منجر به افزایش قیمت نفت خواهد شد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ولیعهد عربستان: تشدید اوضاع ایران منجر به افزایش قیمت نفت خواهد شد
ولیعهد عربستان: تشدید اوضاع ایران منجر به افزایش قیمت نفت خواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولیعهد عربستان سعودی اعلام کرد که تشدید اوضاع ایران منجر به افزایش قیمت نفت خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CBS گفت: جامعه جهانی باید برای جلوگیری از تشدید بیشتر اوضاع ایران برای اینکه به افزایش بی سابقه نفت منجر نشود باید گام های قاطعی بردارد.

محمد بن سلمان - اسپوتنیک ایران
شکست بن سلمان در مقابله با ایران

ولیعهد عربستان سعودی افزود: در این منطقه حدود 30 درصد از ذخایر انرژی جهان،  حدود 20 درصد جریان تهای تجاری و حدود 4 درصد تولید ناخالصی جهان قرار دارد.تصور کنید که اگر این فعالیت ها متوقف شوند. این به معنای فروپاشی کامل اقتصاد جهان است نه تنها خاورمیانه و عربستان سعودی. اگر دنیا برای متوقف کردن ایران تصمیمات قاطع اتخاذ نکند، شاهد وخیم تر شدن اوضاع خواهیم بود که تهدید برای منافع جهان است. تامین منابع نفتی با مشکل روبرو خواهد شد و قیمت نفت به صورت غیرقابل تصوری که تا کنون ندیده ایم، افزایش می یابد.

محمد بن سلمان خاطرنشان کرد که از یک راه حل سیاسی برای حل و فصل اوضاع حمایت می کند و ادادمه داد: راه حل سیاسی و صلح آمیز همیشه گزینه بهتری از راه حل نظامی است.

وی گفت: دونالد ترامپ و حسن روحانی، روسای جمهور آمریکا و ایران برای دست یافتن یه توافقی جدید باید پای میز مذاکره بنشینند. این همام موضوعی است که دونالد ترامپ و ما خواهان آن هستیم، اما ایرانی نمی خواهند مذاکره کنند.

شایان ذکر است، در تاریخ 14 سپتامبر 2019 تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثی های یمن برعهده گرفتند. اما "ائتلاف عربی" در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی ، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پمپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر نمود. وزیر دفاع ایران و دیگر مقامات این موضوع را اکیدا رد کرده است. براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی ترین وقفه در تأمین نفت در تاریخ منجر شده است، حتی خسارات حمله به آرامکو، بیش از خسارات ناشی از انقلاب اسلامی در ایران در سالهای 1978- 1979 و تحریم نفت پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1973- 1974 خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала