حوثی های یمن اعلام کردند که چند هزار نظامی سعودی را به اسارت گرفته اند

© AP Photo / Hani Mohammedحوثی های یمن اعلام کردند که چند هزار نظامی سعودی را به اسارت گرقته اند
حوثی های یمن اعلام کردند که چند هزار نظامی سعودی را به اسارت گرقته اند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته سخنگوی نیروهای مسلح حوثی، شورشیان یمنی از جنبش انصار الله (حوثی ها) طی یک عملیات گسترده نظامی در منطقه مرزی با شهر نجران در عربستان سعودی، چندین هزار سرباز و افسر عربستانی را اسیر کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونی شبه نظامیان حوثی، "عملیات نظامی گسترده با نام  " نصر من الله"  به سمت نجران، بزرگترین عملیات علیه نیروهای دشمن از زمان تجاوز در سال 2015 که چند ماه به طول انجامید. نتیجه این عملیات شکست کامل سه تیپ دشمن، در اختیار گرفتن صدها وسیله نقلیه و خودروهای زرهی و به اسارت گرفتن هزاران نفر از پرسنل نظامی نیروهای دشمن، از جمله تعداد زیادی از فرماندهان، افسران و سربازان ارتش سعودی بوده است.

طبق گفته سخنگوی نیروهای حوثی، جزئیات تکمیلی این عملیات در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

حوثی ها مسئولیت حمله به پالایشگاه عربستان را برعهده گرفتند - اسپوتنیک ایران
حوثی ها مسئولیت حمله به پالایشگاه عربستان را برعهده گرفتند

لازم به ذکر است که درگیری نظامی - سیاسی در یمن بین دولت و شورشیان حوثی از سال 2014 ادامه دارد. از مارس 2015، ائتلاف نظامی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی در در حمایت از دولت یمن وارد درگیری شد.در ماه دسامبر 2018 میلادی طرفین درگیری یمن برای نخستین بار تحت نظارت سازمان ملل در استکهلم دیدار کرده و به توافق های مهمی از جمله درباره مبادله اسرا، آتش بس در بندر حدیده و تحویل این شهر به حوثی ها تحت نظارت سازمان ملل دست یافتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала