فرقه یهودی از ایران تقاضای پناهندگی کرد

© Sputnik / Siyavash Sobhgahi تهران
تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرقه «لو طاهور»به دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام وفاداری و خدمت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه Ynet، فرقه «لو طاهور» در سندی که به دادگاه فدرال تسلیم شده است از دولت جمهوری اسلامی ایران تقاضای پناهندگی کرده است.

این فرقه در سال 2018 تقاضای پناهندگی کرده بود. در سند نامبرده، رهبران فرقه «لو طاهور»، به همکاری و کمک به مبارزه با «سلطه صهیونیست ها در سرزمین مقدس» فرا می خوانند.

این فرقه در اورشلیم در دهه 1990 تشکیل شد و دارای کمتر از 300 عضو است. اعضای آن بیشتر در آمریکا، کانادا و مکزیک مستقرند و چندی پیش در گوآتمالا ساکن شدند.

ایران، نقطه وصل اعراب و یهودی ها  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ایران، نقطه وصل اعراب و یهودی‌ها

یهودیان لِو طاهور (Lev Tahor) – به معنای قلب مطهر – یکی از فرقه‌های یهودیان ارتدوکس (یهودیان حریدی یا حاردی) هستند که بیش از سایر فرقه‌های یهودیان به آموزه‌ها و سنت‌های دین یهود و تورات وفادار مانده‌اند و به همین دلیل مورد آزار و اذیت صهیونیست‌ها و لابی‌هایشان قرار گرفته‌اند. از اردن تا کانادا و سرزمین‌های اشغالی با اجتماعات این یهودیان به شدت مقابله می‌شود و نهادهای اجتماعی تلاش می‌کنند با انتقال کودکان این گروه به مراکز نگه‌داری کودکان بی‌سرپرست، از انتقال اعتقادات این گروه به نسل جدید آن‌ها جلوگیری کنند.

به گفته مایر راسنر که از جمله سرشناس‌ترین رهبران لو طاهور در کاناداست، صهیونیست‌های افراطی به این گروه بدلیل اعتقادات خاصی که دارند - از جمله پوشش زنان - و پایبندی به سایر سنت‌ها و آموزه‌های تورات، لقب "طالبان یهودی" داده‌اند و به بهانه‌های مختلف اعضای این فرقه را بازداشت و یا از محل سکونتشان اخراج می‌کنند.

در فرقه لو طاهور، دختران و پسران در سنین نوجوانی بصورت مجزا تحت تعلیم و آموزش قرار می‌گیرند و رسم بر این است که دختران در همان دوره انتقال از نوجوانی به جوانی ازدواج می‌کنند. پوشیدن جوراب برای زنان لو طاهور اجباریست و حجاب مرسوم آنان نیز پوششی شبیه چادر است که تا روی پا را می‌پوشاند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала