انتقاد فرانسه از سیاست رهبری ایران

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر مکرون رئیس جمهور فرانسه
مکرون رئیس جمهور فرانسه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مکرون: سیاست ایران باعث افزایش تشنج در منطقه می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «موند»، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام نمود که ایرانی ها در حال حاضر در مسیر تشدید تنش در منطقه حرکت می کنند که یک اشتباه استراتژیک است.

رئیس جمهور فرانسه از خط مشی سیاسی رهبری ایران انتقاد کرد و گفت:«این یک سیاست اشتباه برای ایران و از نقطه نظر تأمین امنیت جمعی است. باید در صدور اعلامیه‌ها  در باره آنهایی که این حملات را انجام دادند، احتیاط زیادی نشان داد. در حال حاضر ایده‌های معینی در این خصوص وجود دارند. اما نباید فراموش کنیم که این بمبارانی از نوع جدید است و باعث تغییر اکوسیستم منطقه می‌شود و پارامترهای وضعیت جدید را ایجاد می‌کند.

ترامپ، فضا را منطقه بعدی عملیات نظامی نامید - اسپوتنیک ایران
ترامپ، فضا را منطقه بعدی عملیات نظامی نامید

در نیویورک باید به موضوع مهمی رسیدگی شود. هر دو شرکت‌کننده بحران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حضور خواهند داشت. اما اگر در اینجا «وحدت جا» رعایت می شود، اما «وحدت عمل» هنوز بطور کامل رعایت نمی شود. ولی نباید امید خود را از دست بدهیم. حتما یک اتفاق مثبت رخ خواهد داد».

عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده نفت و دومین کشور تولیدکننده نفت در جهان است. پس از حمله 14 سپتامبر به تأسیسات نفتی آن توسط پهپادها، تولید آن کشور کاهش یافت. حوثی های یمن مسئولیت حمله به عربستان را به عهده گرفتند.

پس از بمبارن آتش‌سوزی بروز کرد که توانستند آن را خاموش کنند.  تا کارهای بازسازی جریان دارند، عربستان سعودی قصد دارد از ذخایر نفتی خود استفاده کند. اما کاهش تولید نفت به مقدار 5 میلیون و 700 هزار بشکه در روز بر بازار نفت تأثیر خواهد گذاشت. عربستان سعودی روز 16 ماه سپتامبر اعلام کرد استخراج حدود 2 میلیون بشکه در روز احیا خواهد شد.

آمریکا بزرگترین تولیدکننده نفت در جهان برای استفاده از ذخیره استراتژیک نفت خود در صورت ضرورت ابراز آمادگی کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала