فریب عربستان منجر به افزایش قیمت نفت شد

© Photo / B.alotabyفریب عربستان منجر به افزایش قیمت نفت شد
فریب عربستان منجر به افزایش قیمت نفت شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قیمت نفت برنت به دلیل عدم توانایی عربستان در احیای استخراج نفت بیش از یک درصد افزایش یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه «وال استریت ژورنال»، پس از انتشار اطلاعاتی در باره اینکه عربستان سعودی نمی تواند بسرعت تولید نفت را احیا کند، قیمت ها بالا رفت. روز 23 ماه سپتامبر، قیمت اکتبری فیوچر مارک «برنت» به میزان 1,6 درصد افزایش یافت و به 64,82 دلار در ازای هر بشکه نفت رسید.

قیمت مارک WTI با تحویل در ماه نوامبر به میزان 1,8 درصد افزایش یافت و بعد تا 59,69 دلار کاهش یافت.

پیشتر ریاض اطمینان داده بود که پس از حمله پهپادها به پالایشگاه و تأسییسات نفتی عربستان، می تواند کار استخراج نفت را احیا کند. در آنزمان بازار با کاهش قیمت نفت واکنش نشان داد. اما به نوشته نشریه نامبرده، عربستان سعودی فاقد امکانات فنی برای رفع تمام عواقب حملات پهپادهاست و نمی تواند به سطح قبلی استخراج برگردد.


ریاض: مشخصات سلاح های ایران جهت حمله به پالایشگاه ها را ارائه می دهیم 
 - اسپوتنیک ایران
ریاض: مشخصات سلاح های ایرانی جهت حمله به پالایشگاه ها را ارائه می دهیم

هم‌اکنون  شرکت «آرامکو» عربستان  در حال مذاکره با شرکت های خارجی و ارائه‌دهندگان خدمات و تجهیزات است. به گفته نماینده «آرامکو»، این شرکت نامه های زیادی از شرکت های خارجی، ازجمله «جنرال الکتریک» با پیشنهاد کمک دریافت کرده است. شایان ذکر است که قیمت این خدمات ممکن است سر به صدها میلیون دلار بزند.

عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده نفت و دومین کشور تولیدکننده  نفت در جهان است. پس از حمله به تأسیسات نفتی آن توسط پهپادها، تولید آن کشور کاهش یافت. حوثی های یمن مسئولیت حمله به عربستان را به عهده گرفتند.

پس از بمبارن آتش‌سوزی بروز کرد که توانستند آن را خاموش کنند.  تا کارهای بازسازی جریان دارند، عربستان سعودی قصد دارد از ذخایر نفتی خود استفاده کند.  اما کاهش تولید نفت به مقدار 5 میلیون و 700 هزار بشکه در روز بر بازار نفت تأثیر خواهد گذاشت. عربستان سعودی روز 16 ماه سپتامبر اعلام کرد استخراج حدود 2 میلیون بشکه در روز احیا خواهد شد.

آمریکا بزرگترین تولیدکننده نفت در جهان برای استفاده از ذخیره استراتژیک نفت خود در صورت ضرورت ابراز آمادگی کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала