منوچین: به حداکثر میزان ممکن تحریم‌ها علیه ایران رسیده‌ایم

© AP Photo / J. Scott Applewhiteمنوچین: به حداکثر میزان ممکن تحریم‌ها علیه ایران رسیده‌ایم
منوچین: به حداکثر میزان ممکن تحریم‌ها علیه ایران رسیده‌ایم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خزانه‌ داری آمریکا اظهار داشت که تحریم‌ها علیه ایران به سقف خود رسیده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، استیون منوچین، وزیر خزانه‌ داری آمریکا در برنامه MEET THE PRESS‌ شبکه خبری ان‌بی‌سی درباره گام‌های بعدی تحریمی آمریکا علیه ایران گفت که نخستین چیز مجوز تحریم‌های بیشتر علیه ایران بوده اگر چه تقریبا به حداکثر میزان ممکن تحریم‌ها علیه ایران رسیده‌ایم و ما تحریم نهاد طرف سوم را آغاز خواهیم کرد.

واکنش ظریف به گسترش تحریم‌های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش ظریف به گسترش تحریم‌های آمریکا علیه ایران

منوچین همچنین با اشاره به تاثیر گذار بودن حملات هفته پیش به تاسیسات نفتی عربستان در اقتصاد جهانی اظهار داشت: "حملات آرامکو حمله به سیستم اقتصادی جهانی به شمار می‌آید."

وزیر خزانه‌ داری آمریکا در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص کارایی کارزار فشار حداکثری علیه ایران گفت: این نمونه‌ای از علمکرد آن است. اینها تمامی نشانه‌های درماندگی است.

در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان سعودی واقع در شرق این کشور با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثیان یمنی برعهده گرفتند. اما "ائتلاف عربی" در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. در همین زمینه، عربستان سعودی روز چهارشنبه بقایای یک "موشک کروز و پهپادهای ایرانی" را که می‌گوید در حمله اخیر به تاسیسات نفتی‌اش مورد استفاده قرار گرفته است به نمایش گذاشت. ترکی المالکی، سخنگوی وزارت دفاع عربستان، گفت که این ادوات شاهدی "غیرقابل انکار" از تجاوز ایران به خاک این کشور است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала