ترامپ: آمریکا همواره برای اقدام نظامی علیه ایران آماده است

© AP Photo / Alex Brandonترامپ: آمریکا همواره برای اقدام نظامی علیه ایران آماده است
ترامپ: آمریکا همواره برای اقدام نظامی علیه ایران آماده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از آمادگی همیشگی کشورش برای اقدام نظامی علیه ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در پاسخ به سؤالی درباره احتمال اقدام نظامی علیه ایران اظهار داشت که آمریکا "همواره آماده" برای موضوع است.

پیش از این، ایالات متحده آمریکا ایران را به حمله به زیرساخت های نفتی عربستان سعودی متهم نموده است.

آمادگی آمریکا برای پرداخت بخشی از حق عضویت خود به سازمان بهداشت جهانی  - اسپوتنیک ایران
امیدواری آمریکا به تشکیل ائتلاف وسیع علیه ایران

در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان سعودی واقع در شرق این کشور با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، ساعاتی پس از حملات روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان، ایران را مسئول این حملات دانسته و در این راستا به عربستان سفر نمود. مسئولیت این حمله را حوثیان یمنی برعهده گرفتند. اما "ائتلاف عربی" در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. پمپئو در یک پیام توئیتری نوشت: در حالی که روحانی و ظریف وانمود می‌کنند به دیپلماسی متعهد هستند، تهران تقریباً در 100 حمله به عربستان سعودی نقش داشته است، در میانه تمام فراخوانها برای تنش زدایی، ایران هم اکنون به حمله‌ای بی سابقه علیه منبع انرژی جهان دست زده است.

براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی ترین وقفه در تأمین نفت در طول تاریخ منجر شده است، برخی از ناظران خسارات حمله به آرامکو را  بیش از خسارات ناشی از انقلاب اسلامی در ایران در سالهای 1978-1979 و تحریم نفت پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1973-1974 ارزیابی می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала