کارشناس اسرائیلی: در صورت بروز جنگ با ایران، عربستان نابود خواهد شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / کارشناس اسرائیلی: در صورت بروز جنگ با ایران، عربستان نابود خواهد شد
کارشناس اسرائیلی: در صورت بروز جنگ با ایران، عربستان نابود خواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سابق سرویس اطلاعاتی اسرائیل معتقد است در صورت وقوع جنگ با ایران، عربستان سعودی نابود خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، یاکوف کدمی، رئیس سابق سرویس اطلاعاتی اسرائیل، ناتیو، بار دیگر با حضور در شبکه تلویزیونی "راسیا" اظهارات متناقضی را مطرح نمود.

کدمی که پیش از این در این شبکه تلویزیون به عنوان "یک کارشناس اسرائیلی" حضور یافته بود اینبار به عنوان یک چهره عمومی اعلام کرد که اگر جنگی با پارس‌ها صورت بگیرد، ایران باقی خواهد ماند و عربستان سعودی ناپدید می‌شود، همانطور که حضور آمریکا در خاورمیانه ناپدید گردید.

اظهارات عجیب وزیر انرژی عربستان درباره حملات به آرامکو - اسپوتنیک ایران
اظهارات عجیب وزیر انرژی عربستان درباره حملات به پالایشگاه آرامکو

وی یادآور شد كه بی ثباتی در خاورمیانه "با نابودی عراق توسط آمریکایی‌ها " آغاز شد. رئیس سابق سرویس اطلاعاتی اسرائیل افزود: آنها (آمریکایی‌ها) همین کار را در لیبی، اروپا، آفریقا و همه جا کردند که نتیجه آن مشخص است.

شایان ذکر است، در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثیان یمنی برعهده گرفتند. اما "ائتلاف عربی" در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی ، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پمپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر نمود. وزیر دفاع ایران و دیگر مقامات این موضوع را اکیدا رد کرده است. براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی‌ترین وقفه در تأمین نفت در تاریخ منجر شده است، حتی خسارات حمله به آرامکو، بیش از خسارات ناشی از انقلاب اسلامی در ایران در سالهای 1978-1979 و تحریم نفت پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1973-1974 خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала