طرح ارسال تسلیحات بیشتر آمریکایی به خاورمیانه

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر طرح ارسال تسلیحات بیشتر آمریکایی به خاورمیانه
طرح ارسال تسلیحات بیشتر آمریکایی به خاورمیانه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون در رابطه با حملات به تاسیسات نفتی عربستان سعودی در حال بررسی امکان ارسال تعداد بیشتر سامانه های دفاع ضد بالستیک ، جنگنده های جت و وسایل نظارت به خاورمیانه است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه وال استریت ژورنال با استناد به نظامیان امریکایی  گزارش داده و خاطرنشان می سازد که این کار برای افزایش حضور نظامیان امریکایی در منطقه انجام می شود.

به نوشته وال استریت ژورنال   با استناد به سخنگوی کاخ سفید ، قرار است امروز نظامیان آمریکایی نشست هایی برای بررسی این مسئله برگزار کنند. همچنین قرار است امروز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا  روباره با مشاوران ارشد امنیت ملی خود پاسخ احتمالی به حملات به تاسیسات نفتی عربستان را مورد بحث قرار دهد.

در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثیان یمنی برعهده گرفتند. اما "ائتلاف عربی" در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی ، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پومپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر نمود. وزیر دفاع ایران و دیگر مقامات جمهوری اسلامی این موضوع را اکیدا رد کرد هاند. براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی ترین وقفه در تأمین نفت در طول تاریخ منجر شده است، برخی از ناظران خسارات حمله به آرامکو را  بیش از خسارات ناشی از انقلاب اسلامی در ایران در سالهای 1978-1979 و تحریم نفت پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1973-1974 ارزیابی می کنند .

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала