واکنش وزارت خارجه روسیه نسبت به حمله به پالایشگاه عربستان

© Sputnik / Natalia Seliverstovaساختمان وزارت امور خارجه روسیه در مسکو
ساختمان وزارت امور خارجه روسیه در مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه: سوءاستفاده از این حملات برای ایجاد تنش در حول ایران آنطور که آمریکا به آن دست می‌زند غیرسازنده است.

به گزارش اسپوتنیک، فدراسیون روسیه حمله به اهداف غیرنظامی را قاطعانه محکوم می کند، اما توصیه می کند از شتاب در نتیجه‌گیری در رابطه با اینکه چه کسانی مسئول این حملات هستند دوری ورزند.

در تفسیر منتشره در سایت وزارت امور خارجه روسیه آمده است:«چنین پیشرفت حوادث باعث نگرانی جدی مسکو می شود. ما قاطعانه حملات به اهداف غیرنظامی، نابودی زیرساخت اجتماعی – اقتصادی و هرگونه عملیاتی که باعث عدم توازن در عرضه و تقاضا مواد انرژی‌زا و بروز موج جدید بی ثباتی در بازار نفت شود و پیامدهای منفی در این عرصه برای اقتصاد جهانی ایجاد کند را محکوم می کنیم.

هشدار بوندستاگ در خصوص تلاش غرب برای بیرون راندن روسیه از بازار گاز - اسپوتنیک ایران
هشدار بوندستاگ در خصوص تلاش غرب برای بیرون راندن روسیه از بازار گاز

نباید درنتیجه‌گیری‌ها شتاب کرد. به نظر ما سوءاستفاده از این حادثه برای ایجاد تنش در حول ایران آنطور که آمریکا به آن دست می‌زند غیر سازنده است. افزون برآن، گزینه هایی که برای پاسخ متقابل درنظرگرفته می‌شوند و گویا در حال حاضر در واشنگتن بررسی می‌شوند نیز جایز نیست».

چندی پیش وزیر نفت عربستان تایید کرد که حملات پهپادی روز 14 سپتامبر موجب توقف تولید 5 میلیون و700 هزار بشکه در روز شده است.

حملات پهپادی سنگین به تاسیسات بزرگ نفتی عربستان توانسته به حدود نیمی از تولید روزانه این کشور آسیب وارد کند. یعنی حدود 5 میلیون بشکه در روز که معادل 5 درصد از کل نفت عرضه شده به بازارهای جهان در روز است. همزمان بر اساس برخی پیش‌بینی‌ها افزایش ناگهانی بهای نفت تا حدود 100 دلار در ازای هر بشکه ممکن خواهد بود. بر اساس داده‌های شرکت ملی نفت عربستان، درآمد شرکت آرامکو در سال 2018 میلادی 224 میلیارد دلار بوده است.

سخنگوی شبه نظامیان جنبش انصارالله(حوثی‌ها) یمن اعلام کرد که این گروه مسئول این حملات بوده و با 10 پهپاد این حملات را انجام داده‌اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала