پس از حمله به تاسیسات نفتی در عربستان سعودی، دولت کویت امنیت تأسیسات مهم را تقویت می کند

© AP Photo / JOHN MOOREپس از حمله به تاسیسات نفتی در عربستان سعودی، دولت کویت امنیت تأسیسات مهم را تقویت می کند
پس از حمله به تاسیسات نفتی در عربستان سعودی، دولت کویت امنیت تأسیسات مهم را تقویت می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت کویت پس از حمله به تاسیسات شرکت آرامکو واقع در عربستان سعودی، دستور داد ارتش اقدامات لازم را برای محافظت از تأسیسات حیاتی تقویت کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، کابینه وزیران کویت با اعلام این تصمیم در روز یکشنبه خاطرنشان کرد که "دولت کویت به فرماندهی ارتش و نیروهای امنیتی دستور داد تا  حفاظت از تاسیسات حیاتی و به ویژه تاسیسات نفتی تقویت شوند."

کابینه کویت اعلام کرد: " فرماندهی ارتش پس از خرابکاری در تأسیسات آرامکو عربستان سعودی با نمایندگان نیروهای مسلح سعودی در تماس مداوم است و ارتش کویت قصد دارد توجه ویژه ای به دفاع هوایی و نظارت بر تحریکات احتمالی با پهبادی داشته باشد."

شنبه شب، تاسیسات آرامکو در شرق عربستان با 10 فروند هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این امر را شورشیان حوثی یمنی از جنبش انصارالله بر عهده گرفتند.

وزیر امور خارجه آمریكا، مایكل پمپئو، ایران را به دست داشتن در حمله به تأسیسات نفتی در عربستان سعودی متهم كرد. به گفته وی، "هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این حملات از یمن بوده است" وجود ندارد. وزارت امور خارجه ایران نیز به نوبه خود اتهامات پومپئو را بی اساس خواند.

واکنش سناتور های آمریکایی به اتهام دست داشتن ایران در حمله به آرامکو - اسپوتنیک ایران
واکنش سناتور های آمریکایی به اتهام دست داشتن ایران در حمله به آرامکو

از طرف دیگر، رییس جمهور ایران، امروز پیش از ترک تهران به مقصد آنکارا برای شرکت در پنجمین دور اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه، به خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد گفت: آمریکایی ها  از عربستان سعودی  و  امارات پشتیبانی می‌کنند. به آنها اسلحه و اطلاعات می‌دهند و  بخشی از عملیات جنگی را اداره می کنند و امروز می‌بینیم هر روز عده‌ای بی‌گناه در یمن کشته می‌شوند و ناامنی‌ها در منطقه وجود دارد.

رئیس جمهور ایران، حسن روحانی، با اشاره به نشست سه جانبه روسای جمهوری ایران ، ترکیه و سوریه در آنکارا گفت: این پنجمین اجلاس سران سه کشور در رابطه با مسأله سوریه است. برای هر سه کشور، امنیت منطقه حائز اهمیت است .

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала