اسکنر خودکار را رنگی می‌کند + عکس

اشتراک

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « نیواطلس»، خودکار رنگی یک اختراع جدید نیست. اما خودکاری که بتواند به هر رنگی بنویسد یک ایده جالب است که نخستین بار در سال 2014 ارائه شد.

گروهی از محققان لهستانی توانستند این ایده را پیاده کنند. آنها خودکاری به نام آرترا (Artera) ساخته‌اند که از چنین قابلیتی برخوردار است.

کاربران می‌توانند با استفاده از اسکنری که در انتهای این خودکار تعبیه شده، تقریبا هر سطح رنگی‌ای را اسکن کنند. در مرحله بعد یک ریزپردازنده ترکیبی از رنگ‌های اصلی را که برای بازتولید رنگ سطح اسکن شده نیاز است، تعیین کرده و کارتریج‌های موجود در خودکار رنگ‌های موردنیاز را فراهم می‌کنند تا کاربر در رنگ مورد نظر خود بنویسد و نقاشی کند.

یک بسته کارتریج جوهری برای 200 متر نوشتن کفایت می‌کند و باتری لیتیومی 400 میلی آمپری این خودکار تا 6 ساعت شارژ را در خود نگه می‌دارد.

​کاربران همچنین می‌توانند در نرم افزار مکمل  این خودکار رنگ موردنظر خود را از روی یک پلت رنگ انتخاب کنند، کد ترکیبی که از طریق بلوتوث به خودکار منتقل می شود. همچنین می‌توان کد رنگ‌های موردعلاقه یا پرکاربرد را نیز برای مصارف بعدی ذخیره کرد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала