نشنال اینترست اژدر روسی را تسخیر کننده جهان نامید

© Photo / Public Domainنشنال اینترست اژدر روسی را تسخیر کننده جهان نامید
نشنال اینترست اژدر روسی را تسخیر کننده جهان نامید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان یک نشریه آمریکایی اژدر "شکوال" را آماده تسخیر یک ساعته جهان دانستند.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان نشریه آمریکایی نشنال اینترست المان‌های منحصر به فرد سرعت اژدر "شکوال" آماده تغییر مختصات در دریاهاست.

اژدر - اسپوتنیک ایران
اژدر روسی مهلک ترین سلاح جهان+ویدئو

واقعیت درباره " شکوال" تنها در اواسط دهه 1990 با وجود این واقعیت که این اژدر در زمان اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده بود، بر ملا شد. در طول جنگ سرد، سرعت اجسام روی سطح و یا زیر سطح آب به بیش از 50 گره نمی‌رسید، اما " شکوال" یک استثناء بود زیرا سرعت آن به 200 گره (370 کیلومتر در ساعت) می‌رسد. بر خلاف دیگر اژدرها، این پرتابه بر روی یک موتور موشک سوار می‌‍شود.

به گفته نویسنده این مقاله، در زرادخانه آمریکا چیزی شبیه به این اژدر وجود ندارد. توسعه‌دهندگان این اژدر توانستند به لطف حالت ابررسانایی و تشکیل بخار در اطراف پرتابه، مقاومت " شکوال" را در برابر آب به میزان قابل توجهی کاهش دهند. بنابراین " شکوال" در حباب کاویتاسیون یا حباب بخار حرکت می کند. این اژدر مجهز به کلاهک هسته‌ای است که از بین بردن هدف را تضمین می‌کند.

نویسنده این مقاله معتقد است که "اژدر سوپر کاویتاسیون" آماده "تسخیر یک ساعته جهان" است.نویسنده مقاله همچنین یادآوری می‌کند که نسخه‌های اولیه این اژدر غیرقابل کنترل بودند. پرتابه در نسخه جدید این اژدر از سوپر کاویتاسیون برای حرکت به سمت هدف استفاده می‌کند و سپس با کاهش سرعت جستجوی دقیق هدف را آغاز می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала