محورهای گفت‌و‌گوی روسای جمهور روسیه، ترکیه و ایران در آنکارا

© Sputnik / Russian Presidential Press Office/Mikhail Metzel/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر محورهای گفت‌و‌گوی روسای جمهور روسیه، ترکیه و ایران در آنکارا
محورهای گفت‌و‌گوی روسای جمهور روسیه، ترکیه و ایران در آنکارا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسای جمهور روسیه، ترکیه و ایران در آنکارا در خصوص ادلب، شمال شرقی سوریه و برجام گفتگو خواهند نمود.

به گزارش اسپوتنیک، یوری اوشاکوف، دستیار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: روسای جمهور روسیه، ترکیه و ایران، ولادیمیر پوتین، رجب طیب اردوغان و حسن روحانی در اجلاس سران برای حل و فصل مسائل سوریه که قرار است شانزدهم سپتامبر در آنکارا برگزار شود به تفصیل درباره وضعیت ادلب و شمال شرقی سوریه گفتگو می کنند و در پایان بیانیه مشترکی را صادر می‌کنند.

زمان نشست سه‌جانبه ایران،روسیه و ترکیه درباره سوریه مشخص شد - اسپوتنیک ایران
زمان نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه مشخص شد

اوشاکوف گفت: "رهبران جزئیات وضعیت در ادلب و در شمال شرقی سوریه را بررسی خواهند کرد. همانطور که می دانید در این مناطق که تحت کنترل دولت مرکزی نیستند، تنش حضور نسبتا زیاد تروریست‌ها ادامه دارد."

به گفته دستیار رئیس جمهور روسیه، رهبران سه کشور همچنین موضوعات مربوط به ارتقاء روند سیاسی كه توسط خود سوری‌ها با كمك سازمان ملل انجام می شود، مطابق با قطعنامه 2254 شورای امنیت، را مورد بحث قرار خواهند داد.

وی افزود: در آغاز این جلسه، روسای جمهور به طور عمومی رویکردهای خود را در مورد مرحله فعلی اوضاع سوریه اعلام خواهند کرد، سپس تبادل نظر در جلسه پشت درب‌های بسته ادامه خواهد یافت.

اوشاکوف در همین راستا گفت: "روحانی و پوتین علاوه بر هماهنگی در مورد اوضاع سوریه ، درباره برخی مسائل مربوط به همکاری های دو جانبه و طبیعتا مسائل پیرامون برجام گفتگو می کنند." به گفته وی، با توجه به خروج آمریکا از برجام، مسئله اصلی حفظ این توافق است.

دستیار پوتین در ادامه تصریح کرد: "در همین راستا، ما با همه شرکت کنندگان برجام  و با تهران دائما در تماس هستیم ... اخیرا در این خصوص روابط با رئیس جمهور فرانسه افزایش یافته است. یعنی کار به صورت جدی در حال انجام است. ما کاملا نسبت به برجام متعهد هستیم و از هر طریق، برای اجرای آن در تلاشیم."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала