کاهش هزینه‌های حج عمره

© AFP 2023 / Bandar Aldandaniکاهش هزینه‌های حج عمره
کاهش هزینه‌های حج عمره - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر حج و عمره عربستان سعودی از کاهش هزینه‌ ویزا برای حج عمره خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد صالح بن طاهر بنتن، وزیر حج و عمره عربستان سعودی طی حكمی اعلام کرد که شخصی كه برای دومین بار در طی 3 سال به حج عمره می‌رود دو هزار ریال ( معادل با 533 دلار) برای دریافت ویزا پرداخت نخواهد نمود.

آیا زائران ایرانی امسال به حج می روند؟ - اسپوتنیک ایران
اقدام عجیب و بی سابقه از عربستان در مراسم حج

از این پس قیمت ویزا برای چنین فردی 300 ریال (80 دلار) خواهد بود. به گفته وزیر حج و عمره عربستان سعودی، این امر باعث افزایش تعداد زائران خواهد شد.

به گفته وزارت حج عربستان، سال گذشته 6.8 میلیون نفر به حج عمره مشرف شدند. عربستان سعودی قصد دارد تا سال 2022 تعداد زائران را به 15 میلیون نفر و تا سال 2030 به 30 میلیون نفر برساند.

عبدالله المگلوث، عضو اتحادیه اقتصادی عربستان در این خصوص به اسپوتنیک گفت: هر ساله ورود زائران به پادشاهی عربستان آسانتر و راحت‌تر می‌شود. وی افزود: وزارت حج و عمره امیدوار است که امسال 10 میلیون زائر به حج عمره مشرف شوند. همراه با شرکتهای اپراتور، یک برنامه کاری سالانه برای بالاترین سطح ممکن پذیرش تهیه شده است. این کار باید از یک اشتغال فصلی به یک اشتغال در طول سال تبدیل گردد.

خطالله الشمری، روزنامه نگار اقتصادی مستقر در عربستان سعودی ، به اسپوتنیک گفت: "زائران همینطوری هم بسیار خرج می کنند، اما اکنون غلبه بر هزینه‌ها برای آنها ساده تر خواهد بود و اقتصاد عربستان به دلیل افزایش زائران از رشد درآمد در زمینه هتل‌ها، رستوران‌ها و حمل و نقل برخوردار خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала