موشک دارای برد نامحدود روسیه

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر موشک دارای برد نامحدود روسیه
موشک دارای برد نامحدود روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرویس اطلاعاتی آمریکا احتمال می دهد که روسیه طی شش سال آینده یعنی تا سال 2025 میلادی، موشک هسته ای دارای شعاع عمل نامحدود را بسازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه خبری CNBC ، موشک هسته ای دارای برد نامحدود روسیه با وجود تعدادی از آزمایشات ناموفق طی شش سال آینده برای جنگ آماده خواهد شد.

سرویس اطلاعاتی امریکا با در نظر داشتن اینکه روسیه با وجود ناموفق بودن آزمایشات انجام شده ،  به آزمایشات این سلاح جدید ادامه می دهد، به چنین نتیجه ای رسیده است. از جمله صحبت بر سر انفجار در استان آرخانگلسک روسیه است که باعث مرگ 5 نفر شد

یادآور می شود موشک کروز هسته ای " بوروستنیک" برای اولین باردر پیام سالانه  ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به پارلمان فدرال در  ماه مارس سال 2018 معرفی شد . به گفته رئیس جمهور روسیه، سلاح جدید یک موشک کروز با ارتفاع پرواز پائین است که مسیر پرواز آن غیر قابل پیش بینی است و حامل کلاهک هسته ای است و محدوده پرواز آن تقریبا نامحدود و دارای قابلیت رادار گریزی است.

موشک جدید روسیه تناب دار بر گردن آمریکا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
موشک جدید روسیه طناب دار بر گردن آمریکا

پوتین در این پیام همچنین موشک هایپرسونیک "کینژال" و دیگر سلاح های مهیب روسی را معرفی کرد.

موشک هایپرسونیک "کینژال" با سرعت ده برابر سرعت صوت از تمام سیستم های موجود دفاع هوایی و دفاع ضد بالستیک عبور کرده و کلاهک های متعارف و هسته ای را به اهداف واقع در مسافت تا دو هزار کیلومتر می رساند. این موشک می تواند ناوهای هواپیما بر ، ناوشکن ها و رزمناو های دشمن را مورد هدف قرار دهد

کینژال  می تواند هم با کلاهک معمولی و هم با کلاهک هسته ای مسلح شود. انرژی جنبشی این موشک در هنگام پرتاب بقدری بالا است که می تواند حتی بدون کلاهک نظامی هم ضربه سختی را به کشتی دشمن وارد نماید و آن را نابود کند.

بهار امسال ده فروند از هواپیما های میگ 31 حامل موشک های کینژال بطور آزمایشی در منطقه نظامی جنوبی روسیه فعال شدند.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала