معرفی خطرناک ترین انواع تسلیحات روسی

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر اعتراف به بی فایده بودن سامانه های ضد بالستیک آمریکایی در برابر موشک های روسی
اعتراف به بی فایده بودن سامانه های ضد بالستیک  آمریکایی در برابر موشک های روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سامانه موشکی دفاع هوایی اس 400 ، سامانه موشکی ساحلی "باستیون ـ پی" و سامانه موشکی تاکتیکی "اسکندر" خطرناک ترین انواع تسلیحات روسی هستند که وجود آنها سریع ترین پاسخ را از بریتانیا طلب می کند.

به گزارش اسپوتنیک،  این مطلب را نشریه Janes 360 با استناد به بیانیه جولیان بول، دستیار رئیس ستاد نیروی هوایی بریتانیا اعلام کرده است.

به گفته آقای بول، ایجاد مناطق دسترسی و مانوردهی محدود (A2/AD) توسط روسیه با کمک این سامانه های موشکی ، توانایی بریتانیا برای نشان دادن واکنش نسبت به اوضاع متغیر را مورد شک و تردید قرار می دهد.

بول پیشنهاد می کند به کمک مغز مصنوعی، ساخت انواع پیشرفته تسلیحات و تغییر تاکتیک اجرای عملیات جنگی با چنین محدودیتی مبارزه شود.

A2/AD، نظریه بازداشتن دشمن (معمولاً با مجموعه تسلیحات) از راه ایجاد خطرات زیاد برای استقرار یا انتقال نیروهای وی در محل قابل حفاظت است.

سامانه اس400 (Triumf) نسل جدید سیستم پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی "الماس" طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته از خانواده پدافند هوایی اس-300 به‌شمار می‌رود. 

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

سامانه موشکی ساحلی "باستیون ـ پی" برای مبارزه با انواع گوناگون ناوها از جمله ناوهای نفربرو گشتی چه به صورت انفرادی و چه در ترکیب ناوگروه ها در شرایط گلوله باران شدید و استفاده از سامانه های جنگ الکترونیک در نظر گرفته شده است.

انتشار تصاویری از شلیک موشک اسکندر در روسیه + ویدئو - اسپوتنیک ایران
انتشار تصاویری از شلیک موشک اسکندر در روسیه + ویدئو

سامانه موشکی تاکتیکی "اسکندر" برای انهدام سامانه های دفاع هوایی و موشکی  دشمن و همچنین نابود سازی مهم ترین تاسیسات تحت پوشش انها در مسافت های تا 500 کیلومتر در نظر گرفته شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала