استفاده از نانوذرات برای کاهش اندازه تومور

© Sputnikاستفاده از نانوذرات برای کاهش اندازه تومور
استفاده از نانوذرات برای کاهش اندازه تومور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این روش در درمان سرطان بسیار موثر است و به بافت سالم آسیبی وارد نمی‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه eurekalert، محققان دانشگاه تگزاس روشی را به کار گرفتند که استفاده از نانوذرات می تواند اندازه تومور را کاهش بدهد.

در این روش تومورهای واقع در عمق بافت با استفاده از اشعه ایکس و نانوذرات مس- سیستامین مورد حمله قرار می‌گیرند. مهمترین مزیت این روش دراین است که تومورهای واقع در عمق بافت نیز قابل درمان هستند.

این روش بر مبنای درمان فتودینامیک قرار دارد. در این روش نمونه‌های اکسیژن غیر فعال، فعال می‌شوند و بدون آسیب به بافت‌های سالم، بافت‌های سرطانی را مورد حمله قرار می‌دهند. نمونه‌های اکسیژن غیرفعال یک محصول جانبی حاصل از سوخت و ساز هستند. این نمونه‌ها می‌توانند مواد سمی بدن را از بین ببرند و وقتی میزان آنها به بیش از حد نرمال می‌رسد، برای بدن مضر هستند.

در روش‌های قدیمی از  نانوذراتی استفاده می‌شود که فقط با  نور فعال می‌شوند. این روش کارآمد نیست چرا که نور نمی‌تواند به عمق بافت نفوذ کند. در این مطالعه جدید از نانوذرات مس- سیستامین استفاده می‌شود که با استفاده از اشعه فعال می‌شوند و ضریب نفوذ بالایی دارند.این روش در درمان سرطان بسیار موثر است و به بافت سالم آسیبی وارد نمی‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала