معترضین در هنگ کنگ خواستار احقاق حقشان توسط ترامپ شدند + ویدئو

© REUTERS / Tyrone Siuمعترضین در هنگ کنگ خواستار احقاق حقشان توسط ترامپ شدند + ویدئو
معترضین در هنگ کنگ خواستار احقاق حقشان توسط ترامپ شدند + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معترضین در هنگ کنگ با اجتماع در نزدیکی کنسولگری ایالات متحده آمریکا خواستار احقاق حقشان توسط دونالد ترامپ شدند.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت کنندگان در اعتراضات ضد دولتی هنگ کنگ با پرچم‌های آمریکا در نزدیکی کنسولگری ایالات متحده جمع شده و از دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده خواستند تا از آنها محافظت کند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که با مجوز مقامات دولتی برگزار می‌شد بنرهایی با مضمون "رئیس جمهور ترامپ ، از ما محافظت کن!" و " به هنگ کنگ دموکراسی بده!" در دست داشتند.

​لازم به ذکر است که تظاهرکنندگان طوماری را به دیپلمات‌های آمریکایی تحویل دادند و از کاخ سفید خواستند تا با تصویب قانونی، تحریم‌هایی را بر دولت‌های چین و هنگ کنگ برای "احترام به حقوق و آزادی‌های دموکراتیک" اعمال کند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، 7ام سپتامبر پلیس با معترضین در هنگ کنگ درگیر شده و در نتیجه این درگیری 19 نفر در بیمارستان بستری شدند.

اعتراضات گسترده در هنگ کنگ در اوایل ماه ژوئن به دلیل در نظر گرفتن اصلاحات مربوط به قانون استرداد آغاز شد که اگر تصویب شود، به هنگ کنگ اجازه خواهد داد تا مظنونین را به حوزه های قضایی که شامل توافقنامه استرداد نمی‌شوند مانند تایوان، ماکائو و سرزمین اصلی چین مسترد کند. پلیس در جریان نخستین اعتراض در 12 ژوئن، با معترضان درگیر شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала