اعتراف آمریکا به ناتوانی در دفاع از متحدانش در برابر حملات ایران

© AFP 2023 / Mandel Nganاعتراف آمریکا به ناتوانی در دفاع از متحدانش در برابر حملات ایران
اعتراف آمریکا به ناتوانی در دفاع از متحدانش در برابر حملات ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعتراف نیروهای این کشور فقط برای دفاع از ایالات متحده و امریکایی ها در برابر حملات ایران کفایت می کند اما واشنگتن از قدرت کافی برای دفاع از متحدانش در برابر یورش های جمهوری اسلامی برخوردار نیست.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال جوزف دانفورد در سخنرانی خود در سازمان  غیر انتفاعی شورای روابط  خارجی آمریکا ضمن بین این مطلب خاطرنشان ساخت در رابطه با ناتوانی ایالات متحده در دفاع از متحدانش در برابر حملات ایران ، بطور منظم حملاتی به عربستان و امارات عربی متحده صورت می گیرد.

در ماه های اخیر اوضاع در خلیج فارس و تنگه هرمز بطور محسوس متشنج شده است. متشنج شدن دوباره اوضاع در منطقه در بهارامسال و پس از آن آغاز شد که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را نیروی تروریستی اعلام کرد و در پاسخ ایران فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در خاور میانه (سنتکام) را سازمان تروریستی دانست.

تنش در روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان که واشنگتن تهران را در به دست داشتن در آن متهم کرده ، سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران و به دنبال آن توقیف نفتکش بریتانیایی توسط جمهوری اسلامی شدیدتر شد و به دنبال آن ایالات متحده اعلام کرد یک ائتلاف دریایی بین المللی برای تامین آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز و دریای عمان تشکیل می دهد اما این ایده فعلاً با استقبال خیلی زیادی روبرو نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала