احتمال درگیری جدید بین حزب‌الله و اسرائیل

© AP Photo / Bilal Husseinحزب الله
حزب الله - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حزب‌الله جواب مناسبی به حملات اسرائیل به تأسیسات جنبش مقاومت شیعه در نزدیکی دمشق و بیروت خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، عملیات رزمندگان جنبش «حزب‌الله»علیه ارتش اسرائیل در جواب به حملات آن کشور به تأسیسات جنبش مقاومت شیعه در نزدیکی دمشق و بیروت اجرایی خواهد شد.

فیصل عبدالستار نویسنده و کارشناس سیاسی لبنان در این خصوص اظهار نظر کرد. 2 عضو حزب الله روز یکشنبه، عملیاتی در جنوب لبنان به انجام رساندند.

در جریان این عملیات از خاک کشور دو موشک ضد تانک پرتاب شد که زره‌پوش ارتش اسرائیل را نابود کرد. این عملیات در جواب کشته شدن دو رزمنده جنبش حزب‌الله انجام شده بود.

اسرائیل ادعا می کند لبنان تاسیسات تولید موشک نقطه زن دارد - اسپوتنیک ایران
اسرائیل ادعا می کند لبنان تاسیسات تولید موشک نقطه زن دارد

عبدالستار در ادامه گفت:«اما اگر بپرسید که این موضوع به اینجا ختم می شود و اوضاع بین جنبش حزب‌الله و اسرائیل آرام خواهد بود، من می گویم «خیر». این عملیات به عنوان پیامی به اسرائیل بود که جنبش مقاومت از حق خود برای دادن جواب مناسب به حملات اسرائیل استفاده کرده است.

مهمترین  هدف جنبش مقاومت انجام حداکثر تلاش برای حفظ قوانین عملیات جنگی پس از آخرین درگیری در سال 2006 میلادی است که آشکارا موفق بود. جنبش مقاومت به اسرائیل نشان داد که توانایی پاسخگویی در هر زمانی را دارد و دائما در حال آماده‌باش قرار دارند. این کار با یک ضربه انجام شد و آنها توانستند به هدف سیاسی خود برسند».

تشنج در روابط لبنان و اسرائیل پس از آن شدت گرفت که مسائلی هنگام تعیین مرزهای آبی و خشکی بعد از کشف معدن نفت و گاز در آبهای ساحلی بروز کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала