روسیه و ایران در صدر فهرست کشورهای خطرناک برای آمریکا

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه و ایران در صدر فهرست کشورهای خطرناک برای آمریکا
روسیه و ایران در صدر فهرست کشورهای خطرناک برای آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه و ایران در فهرست کشورهایی که در فضای سایبری بیشترین خطر را متوجه آمریکا می‌کنند در صدر قرار گرفته اند.

به گزارش اسپوتنیک، گلن گرستل مشاور حقوقی آژانس امنیت ملی آمریکا، روز 5 ماه سپتامبر، اعلام کرد که روسیه مثل گذشته بیشترین خطر را در فضای سایبری متوجه آمریکا می کند.

وی در کنفرانس مرتبط با امنیت ملی و اطلاعات گفت:« 4 کشور وجود دارند که مورد توجه خاص ما قرار دارند.روسیه با امکانات زیادی که دارد خطر بزرگی به ویژه در فضای انتشار اخبار دروغین و نادرست برای آمریکاست. این کشور با تولید ناخالص داخلی کمتر از ایالت های ایلینوس و یا پنسیلوانیا  می تواند مسائل بزرگی در فضای سایبری ایجاد کند. از اینرو  روسیه کشوری است که در صدر این فهرست قرار می‌گیرد».

اجازه ترامپ برای حمله سایبری به سیستم های هدایت موشک ایران - اسپوتنیک ایران
اجازه ترامپ برای حمله سایبری به سیستم های هدایت موشک ایران

به عقیده وی، چین در جای دوم این فهرست قرار دارد که به سرقت مالکیت فکری و اطلاعات دست می زند. پس از چین، کره شمالی قرار می‌گیرد که متخصص در جنایات مالی است که از آسیب‌پذیری ارز دیجیتالی سوء استفاده می کند.

وی در ادامه گفت:«و بالاخره ایران که اقدامات آن در خاور میانه قابل پیش بینی نیست ولی بطور همزمان نیروی خود را بر آسیب رساندن به منافع آمریکا و در عرصه حملات به زیرساخت و سیستم بانکی توجه خود را متمرکز کرده است».

به گفته وی خطر و تهدیدات در فضای سایبری خطر شماره 1 در 8-7 سال اخیر می باشد و با توسعه و پیشرفت فناوری این وضع وخیم تر می شود.

دمیتری پسکوف سخنگوی مطبوعاتی کرمیلن، قبلا اعلام نمود که روسیه هیچگونه ارتباطی با جنایات سایبری نداشته و ندارد، هرچند شرکت آمریکا در حملات سایبری بطور رسمی به اثبات رسیده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала