وزیر دفاع سابق ایالات متحده، پاکستان را خطرناک ترین کشور جهان دانست

© AP Photo / Andrew Harnikوزیر دفاع سابق ایالات متحده، پاکستان را خطرناک ترین کشور جهان دانست
وزیر دفاع سابق ایالات متحده، پاکستان را خطرناک ترین کشور جهان دانست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جیمز متیس، وزیر دفاع پیشین آمریکا اظهار داشت، بدلیل جامعه تندرو، و گسترش روزافزون پتانسیل های هسته ای، پاکستان را خطرناک ترین کشور جهان می داند.

به گزارش اسپوتنیک، روز سه شنبه کتاب جدید جیمز متیس، وزیر دفاع سابق ایالات متحده آمریکا منتشر شد، وی در این کتاب می نویسد: "از بین تمام کشورهایی که من با آنها سر و کار داشتم ، پاکستان را خطرناک ترین می دانم."

وی در سخنرانی در شورای روابط خارجی در نیویورک اظهار داشت: " آنها از آنچه اتفاق می افتد آگاه هستند و آن را درک می کنند. وقتی جامعه تندرویی داشته باشید و از طرفی یکی از جاه طلبانه ترین زرادخانه های هسته ای جهان را به آن اضافه کنید ، خواهید فهمید که چرا یکی از اعتقادات من این است که اکنون باید روی کنترل تسلیحات و منع گسترش سلاح های هسته ای متمرکز شویم. این بزرگترین مشکل در حال حاضر است."

لازم به ذکر است که ماتیس که از همان آغاز دولت ترامپ در ژانویه 2017 به عنوان رئیس پنتاگون مشغول به کار شده بود، در 31 دسامبر 2018 استعفا داد. استعفای ماتیس با تصمیم ترامپ در پایان سال 2018 مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در آینده مرتبط بود. وزیر دفاع در نامه استعفا به تعدادی از اختلافات با پرزیدنت ترامپ اشاره کرده بود، اما پس از کناره گیری از این پست، رفتار صحیحی نسبت به دولت داشته و از اظهار نظر در مورد اقدامات دولت خودداری نموده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала