نفتکش ایرانی آدریان دریا به آبهای لبنان نزدیک می شود

© AFP 2023 / JOHNNY BUGEJAنفتکش ایرانی آدریان دریا به آبهای لبنان نزدیک می شود
نفتکش ایرانی آدریان دریا به آبهای لبنان نزدیک می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
براساس داده های سرویس بین المللی ردیابی کشتی ها، نفتکش ایرانی آدریان دریا (گریس 1 سابق) در نزدیکی آبهای سرزمینی لبنان در شمال بیروت واقع شده است.

به گزارش اسپوتنیک، طبق اعلام سرویس ترافیک دریایی، که حرکت کشتی ها را در زمان واقعی با استفاده از نقشه های گوگل ردیابی می کند، در ساعت 12.35 به وقت محلی، نفتکش ایرانی بین شهرک حمات و شهر جبل واقع شده بود که نشان دهنده حرکت آن در جهت بیروت است. لازم به ذکر است که مقامات لبنان از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده اند.

در همین زمینه، وزیر انرژی لبنان در روز 30 اوت اعلام کرده بود که لبنان نفت خام نمی خرد و همچنین دارای پالایشگاه برای فرآوری نفت خام نیست. وی افزود، لبنان هیچ درخواستی برای ورود به نفتکش آدریان دریا دریافت نکرده است.


تغییر مسیر دوباره کشتی آدریان دریا 
 - اسپوتنیک ایران
تغییر مسیر دوباره کشتی آدریان دریا

از طرف دیگر، پرتال بین الملل ایران به نوبه خود گزارش داد که صاحب نفتکش ایرانی، محموله نفت را با قیمتی بسیار پایین تر از قیمت بازار به یک شرکت لبنانی فروخته است.

پیشتر سخنگوی رسمی دولت ایران، علی ربیعی، در اوایل هفته گذشته اعلام کرده بود نفتکش آدریان دریا را به همراه محموله نفت آن فروخته است و از مقصد آن اطلاع ندارد. در ادامه، یک منبع ترکیه ای در صنعت حمل و نقل به اسپوتنیک گفت که این نفتکش می تواند در مرسین ترکیه یا بنادر قبرس بارگیری شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала