هشدار جدی جانسون به نمایندگان محافظه کار در خصوص برگزیت

© Sputnik / Alexei Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار جدی جانسون به نمایندگان محافظه کار در خصوص برگزیت
هشدار جدی جانسون به نمایندگان محافظه کار در خصوص برگزیت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر بریتانیا به نمایندگان حزب محافظه کار در خصوص برگزیت هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، «بوریس‌ جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا به نمایندگان حزب محافظه‌کار هشدار داد که اگر آنها در هفته جاری در مورد برگزیت به دولت رای مخالف دهند، اخراج خواهند شد.

جانسون: انگلیس قطعا از اتحادیه اروپا خارج می شود - اسپوتنیک ایران
جانسون: انگلیس قطعا از اتحادیه اروپا خارج می شود

جانسون پیش از این اعلام کرده بود که آماده است تا گفت‌وگوهای برگزیت با اتحادیه اروپا را تا آخرین دقیقه قبل از 31 اکتبر ادامه دهد و اگر ضرورت داشت در آن روز تصمیم بگیرد که بدون توافق از این اتحادیه خارج شود.

از همین رو، نخست‌وزیر بریتانیا به عنوان رئیس دولت از ملکه انگلیس خواسته جلسات پارلمان را تا 14 اکتبر معلق کند. ملکه انگلیس نیز روز چهارشنبه درخواست نخست‌وزیر «بوریس جانسون» برای تعلیق پارلمان این کشور را تأیید کرد.

به دنبال این اقدام، صدها هزار نفر از مردم بریتانیا روز شنبه در اعتراض به طرح جنجالی بوریس جانسون برای تعلیق پارلمان به خیابان‌ها آمدند.

احزاب مخالف دولت این کشور نیز در تلاشند مانع وقوع برگزیت بدون توافق (خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق) شوند؛ از همین رو این احزاب روز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک موافقت خود در ممانعت از برگزیت بدون توافق را اعلام کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «شرکت کنندگان در مورد ضرورت اقدام مشترک جهت یافتن راه‌های عملی برای جلوگیری از برگزیت بدون توافق، از جمله احتمال تصویب قانون و رأی عدم اعتماد موافقت کردند.»

این گفت‌وگوها با حضور «جرمی کوربین» رهبر «حزب کارگر»، «حزب ملی اسکاتلند»، «لیبرال دموکرات‌ها»، «حزب سبز» و «گروه مستقل برای تغییر» برگزار شد.

طبق این گزارش، مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال 1395 در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

تحلیلگران بر این باورند در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، با شوک اقتصادی و سیاسی شدیدی مواجه خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала